en eller två kaniner?
Hej!
Jag har en kastrerad kaninhane i rasen lejonhuvad kanin hemma.
Han är 1 år och jag har haft honom sedan han var 8veckor.
Han får under dagarna då jag är i skolan skutta fritt i hela huset och på natten stänger vi in honom i sin bur.
Jag är i skolan mellan ca. 8.00 - 16.00.
Jag har nu under en tid funderat på att köpa en tjejkompis till honom då han är ensam under den tid jag inte är hemma.
Jag har några frågor:
Tycker ni personligen att jag ska köpa en partner till honom eftersom han är ensam de 8 timmar varje dag?
Kommer min nuvarande kanin bli mindre tam om jag köper en partner?
Kommer honan jag köper bli mindre tam eller kommer hon ha samma temperament som min kaninhane?
Hur introduserar jag på bästa sett honan för min kaninhane?
MVH ida
Jag hade personligen skaffat en hona som sällskap till honom 🙂 Om du har tillräckligt stor plats för det vill säga.
Mina är intemindre tama för att de har burkompis.
Jag brukar ha dem gallerburar bredvid varandra först några dagar/veckor beroende på och sedan ihopsläpp på neutral plats :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
okej tack 👍
Jag skulle också skaffa en hona som sällskap till honom. Kaniner mår mycket bättre av att ha sällskap än att vara helt ensam under så lång tid. 👍
Jag tror inte att det beror på kaninens sällskap om han/hon är kelig eller inte, men att han inte kommer att kräva precis lika mycket uppmärksamhet skulle jag tro, dock inte någon större skillnad. 🙂
Vänliga hälsningar Ellen