Myt eller inte?
Hej! Jag har hört att de går i arv hur många kaninungar en kanin får, stämmer de? Om de inte stämmer, annars hur många kaninungar brukar en 2 kg lejonhuvad dvv?
Kan tyvärr inte svara på om de går i arv eller inte. Men mina har oftast fått antingen mer eller mindre än vad det kommit i kullen de kommit i. Min hona som kom i en kull med två andra fick 8st ungar. Honan som kom i en kull med 8st fick 3st. Dvv brukar få runt 2-6st skulle jagvilja säga. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
En dvv hona som jag tog 3 kullar på fick väldigt olika. första kullen var det endast en unge (som dog strax efter födsel). Andra kullen var det 3 ungar. Tredje kullen var det 9 ungar. Så enligt mina erfarenheter så kommer det väldigt olika ^^
Nja. En av mina honor var ensam i sin kull, hon har i sin tur fått tre kullar med sex ungar i varje. 🤪
Jag har fått allt mellan 2-9 ungar på mina Dvärgvädurar.
Okej, tack så mycket!
#3 fast hennes äldre släktingar kanske fick mer ungar (: tex bara för du inte har blåa ögon utan bruna men din mamma har blåa betyder ju itne att dina kaniner inte kommer få blå.
har ingen aning själv men ville bara påpeka. Och de kan ju alltid hända mutationer alltså "fel" tex de är så människor fick blåa ögon.
#5, Jisses, jag tog bara ett exempel ju😛
Jag veeeeeeeeet.
#6 bli inte sur på mig, jag kan inte veta om du vet.