Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1731 ggr
missan´s
0

Frågor ang. SKAF

Jag vill veta allting om SKAF (Svenska Kanin Avels Föreningen). Vad man gör, varför man ska bli medlem, vad kostar det, fördelar osv. Allt ni vet! 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

crystalguurl
0

Har för mig att kostar 400kr att bli medlem, vet inge mer ;)

[selmatelma1]
0

Alldeles för dyrt per månad el om de är varje månad.

Peak303
1

Det är en medlems avgift/år som man betalar in, har för mig att det är olika kostnad beroende på var du bor. Är man medlem där så har man tillåtelse att skriva stamtavlor på sina renrasiga kaniner med godkända färger. Man får även delta och tävla i hoppning på alla deras utställningar och hopptävlingar. 

Är man medlem där så har man tillåtelse att skriva stamtavlor på sina renrasiga kaniner med godkända färger. Men enbart om du har ett eget uppfödarnummer vilket du kan ansöka om. 

Vad är det mer ingående du vill veta? Så är det lättare att svara på det. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Fridaaaa
0

#2 Det är inte per månad utan för ett år.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

missan´s
0

#3 Allmänt om uppfödning i SKAF. Gärna om uppfödarnummer som; vad för fördelar har man när man har ett uppfödarnr? Vad kostar det ungefär? Vad är det för krav man har för att få ett uppfödarnr m.m?

missan´s
0

Finns det någon hemsida man kan läsa på om SKAF?

Fridaaaa
0

#6 Skafs riktiga sida ligger nere just nu men här är deras tillfälliga: http://skaf.cybersite.nu/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Dexterr
0

Tror jag betala 100kr för uppfödarnumret.

Peak303
0

Jo uppfödarnumret kostar 100kr att köpa. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[RC1393]
0

Medlemsavgiften är numera samma i hela Sverige, 300 kr för junior och 400 kr för senior för ett helt års medlemskap. 

#5 Har du ett uppfödarnummer får du märka dina kaniner och kan då ställa ut dem på utställningar. Kravet är att du har stambokförda djur för att kunna sätta stamtavla på dina kaniner. Nu skriver jag stamrulla och så ändå, för min egen skull, men jag tror inte man behöver skriva stamrulla m.m. om man bara har uppfödarnummer, det är däremot ett krav när man har registrerat kaningård. 

Du får även som medlem tidningen Kaninuppfödaren med 10 nummer per år.