Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 601 ggr
Smultrondraken70
0

Vattenautomat från zooplus

Har sett att zooplus har en vattenautomat ( vit plastflaska 1,5 liter som slutar i en liten metallskål ) någon som har testat denna variant?

LillyMy
0

Jag har en vattenautomat därifrån men den har ingen metallskål dock. Den är i plast och funkar toppen för mig.

"Ha det gött, ät ej kött" Gapskrattar

Smultrondraken70
0

#1 okej, går det lättare för kaninerna att få ut vattnet ur den än ur en vanlig flaska ( sån med kula) ?

vada
0

Jag har såna till mina kaniner. Den är lätt och bekväm för kaninerna att dricka ur och den rymmer mycket vatten. Minus är att öppningen till själva flaskan är jätteliten så den är ordentligt bökig att diska. Jag har inte haft mina så länge men jag tror att jag kommer bli tvungen att byta ut de så småningom för att de helt enkelt inte går att rengöra ordentligt.

(Skulle gärna vilja ha tips? på andra vattenautomater om jag får låna tråden lite)

emms
1

#3 Har inga tips? på vattenautomater men har ett disk tips?!

Häll i lite vatten i flaskan och sedan några matskedar vanligt okokt ris och lite diskmedel om det önskas. Jag brukar ta varmt vatten och lite salt, då dör mycket bakterier. Sen skakar man ett tag och sen sköljer ut. Då blir dom helt rena!

Emma

vada
0

#4 Okej, stort tack för disktips! Det ska provas!

Smultrondraken70
0

Tack för alla svar! #3 tar du i vatten, okokt ris, salt och diskmedel samtidigt? Ska absolut testa, behöver verkligen rengörningstips!

Smultrondraken70
0

#3 visst får du låna tråden;) tar själv också gärna emot tips?!

emms
0

#6 Jag brukar bara ta varmt vatten, ris och salt. :) Brukar räcka 😃

Emma

Smultrondraken70
0

#8 okej! Tack för svaret!