Annons:
Etikettmedlemspresentation
Läst 3989 ggr
missan´s
1/19/15, 7:04 PM

Presentera dina kaniner #2

Hej!

Märkte att även här var en väldigt lång tråd så det är på tiden att vi gör en ny.

Gamla tråden: http://kanin.ifokus.se/discussions/5319c17bce12c4515700032a-presentera-dina-kaniner?discussions-1

Mall för dom som vill… 🙂

Hela namn: Smeknamn: Född: Ras och färg: Bor ute/inne: Favorit mat: Favorit aktivitet: Hoppas/Ställs ut: Övrigt: Bild:

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
Bjornberg
1/24/15, 10:40 PM
#1

Hela namn:  Nicko
Smeknamn: Nicko-Ticko-Tin
Född: Han blir 5 till sommaren skulle jag tro.
Ras och färg: Tan, Svart tan.
Bor ute/inne: Ute.
Favorit mat: Torkat äpple.
Favorit aktivitet: Äta, hoppa runt i hagen/lös.
Hoppas/Ställs ut: Inget, skulle gå att ställas men har inget intresse av det.
Övrigt: Världens snällaste, är alltid fram och hälsar i buren/hagen vem som än går förbi.
Bild: 

wonderland
1/24/15, 11:13 PM
#2

Har sammanlagt 10 kaniner, men börjar med skye. Hela namn: Risbos vanilla skye Smeknamn: "Skye" Född:2011/2012 Ras och färg: tysk Jättescheck svart/vit tecknad. Bor ute/inne: ute Favorit mat: allt som är ätbart, denna brud äter i princip vad som helst :) Favorit aktivitet: springa lös och leka tafatt med kompisen. Hoppas/Ställs ut: hon är en utställnings kanin. Övrigt: Kramgo, super mysig hona med ett hjärta av guld. Bild:

Superwholocked
1/24/15, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hela namn: Isak Smeknamn: Isen  

Född: 2011 tror jag (fick honom 2012 då hans ägare inte ville ha honom)

Ras och färg: Blandras och färgen vet jag inte Bor ute/inne: Han bor ute Favorit mat: Morot Favorit aktivitet: Sitta i sin grop Hoppas/Ställs ut: Nej Övrigt: 

CorneliaAndersson
1/25/15, 1:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hela namn: Backsippans Kiara Smeknamn: Kiara Född: 2011 Ras och färg: Lejonhuvad Dvärgvädur Viltgul (sotad) Bor ute/inne: Ute Favorit mat: Sin pellets Favorit aktivitet: Olika, har kunnat en del klicker innan Hoppas/Ställs ut: Ställts ut men bollats pga. Sotning, även hoppats lite Övrigt: Snäll, gosig dam Bild:

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

CorneliaAndersson
1/25/15, 1:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hela namn: Borgargatans Yohio Smeknamn: Yohio, Jojo Född: 2013 Ras och färg: Lejonhuvad Dvärgvädur / Hermelinkanin, viltgul (sotad) Bor ute/inne: Ute Favorit mat: Pellets, äpple Favorit aktivitet: Se bra ut framför kameran ;) Hoppas/Ställs ut: hoppats lite hemma Övrigt: otroligt charmig dam, egenuppfödd, dotter till Kiara Bild:

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

CorneliaAndersson
1/25/15, 1:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hela namn: Hagalids Bobby Smeknamn: Bobby Född: -12 (?) Ras och färg: Dvärgvädur, Blå Bor ute/inne: Ute Favorit mat: Pellets, knäckebröd Favorit aktivitet: gosa Hoppas/Ställs ut: ställts ut, 94,5 p Övrigt: supermysig och gosig liten herre! Bild:

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Annons:
CorneliaAndersson
1/25/15, 1:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hela namn: Stjärnfallets Minerva Mc Gonagall Smeknamn: Minerva Född: 2014 Ras och färg: Dvärgvädur m. Lejonman, Svart Wienertecknad Bor ute/inne: Ute Favorit mat: Pellets, hö Favorit aktivitet: ska börja klickertränas, så förhoppningsvis det Hoppas/Ställs ut: nepp Övrigt: go tjej, trevlig Bild:

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Awa86
3/23/15, 1:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hela namn: Legolas
Smeknamn: Pluttelas, men brukar säga Legolas mest 
Född: 2013-03-01
Ras och färg: Belgisk hare, REW alltså vit rödögd 
Bor ute/inne: Ute
Favorit mat: Typ allt inte hittat nått han inte gillar, men stjäla hönsens är alltid extra roligt 
Favorit aktivitet: Vara ute i koppel och springa då blir det mycket glädjeskutt 
Hoppas/Ställs ut: Tävlas inte men hoppar lite i trädgården, har bara härstammningsbevis eftersom jag bara ville ha en sällskapskanin.
Övrigt: Väldigt gosig, trevlig och lugn i nya miljöer (till o med varit på mitt jobb när han skulle till veterinären en gång kan lova att kunderna i färgaffären blev rejält förvånade en del kunde inte ens koppla att det var en kanin först för att de inte förväntade sig att se en kanin skutta omkrig där). 

Vaktar revir mot alla utom mig (bits inte men sparkar med framtassar o försöker mest skrämmas) så annan kanin är inte att tänka på i samma bur, bor just nu (förhoppningsvis bara tillfälligt men man vet ju hur det brukar bli med saker man inte klarar att bygga själv…) med en höna och en tupp vilka han kör iväg direkt om de hoppar in på hans sida. Legolas var jättesur i 2 veckor när jag fick hönan, hon hade blivit kvar i ett stall när de slakta ut och var sjuk så jag fick henne lite hastigt för nåra månader sen, sen kom tuppen, han hade annars avlivats för att de hade för många tuppar så då vart Legolas sur en vecka till, sen kom han på att deras mat var god så då gick det bättre ;) 
Bild: 

Cileen
3/23/15, 9:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hela namn: Värmdös Mini (eller bara Mini, oklart) Smeknamn: Mojil Född: 17 December 2014 Ras och färg: Blå/vit wiernertecknad dvärgteddy Bor ute/inne: Inne ^^ Favorit mat: morot och knäckebröd Favorit aktivitet: Leka Houdini och försöka bryta sig ur sin Hage :p Hoppas/Ställs ut: Nope Övrigt: Min första kanin någonsin och jag är redan helt kär ^^ Han är ingen knäkanin, men älskar att hoppa omkring och göra glädjeskutt, och ibland flyger han upp på mig mitt i ett skutt. Han älskar även ar gnaga på böcker, särskilt mina skolböcker ;)

[Smålandsbrud]
3/23/15, 4:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hela namn: Tassen Smeknamn: Tassen Född: glömt bort Ras och färg: Dvägvädur vit och lite brun Bor ute/inne: Inne Favorit mat: pellets och hö sen godis Favorit aktivitet: springa Hoppas/Ställs ut: Nä Övrigt: söt och gosig Bild:

EmmaLisaH
3/23/15, 5:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hela namn: Cleo Smeknamn: Har inget speciellt:) Född: 26/12-2014 Ras: Hermelin/Lejonhuvad Bor ute/inne: Inne Favorit mat: Hö, pellets och persilja Favorit aktivitet: Springa runt som en galning:D

[AnimalLover1]
3/23/15, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hela namn: Skutti Smeknamn: Skutti (+ några andra) Född: 2004/2005? Ras och färg: Dvärgvädur, blå Bor ute/inne: Ute Favorit mat: Pellets Favorit aktivitet: Äta, bli kliad i nacken Hoppas/Ställs ut: Inget av de Övrigt: Världens finaste underbaraste finaste tjej! Älskar att mysa, kan en del tricks. Pigg, frisk och glad för att vara över åtminstone 8 år. Köpte henne 2011 och det var bland de bästa köpten jag gjort i hela mitt liv, hennes gamla ägare sa att hon var runt 5-6 år så antagligen är hon runt 10 nu. Hoppas på att jag får vara med henne i många år till! Bild:

[AnimalLover1]
3/23/15, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hela namn: Royal Seed's Pix Smeknamn: Pix, Pixi Född: 20/05-2012 Ras och färg: Dvärgvädur rex, gul/blå japantecknad wienertecknad Bor ute/inne: Ute Favorit mat: Pellets Favorit aktivitet: Sova, äta, springa utanför buren Hoppas/Ställs ut: Hoppar ibland hemma Övrigt: En jättefin kanin med en stor personlighet, vet att det finns en underbar individ bakom det där skalet. Och med det menar jag att han är ibland lite tillbakadragen. Men annars är han väldigt social och jättesnäll, gillar att klättra på ryggen också.❤️ Men älskar honom lika mycket som jag sälakr Skutti! Bild:

Annons:
Kaninernasbästa
3/23/15, 8:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hela namn: Hedda Smeknamn: Heddilius, lilltanta xD Född: 22/4 2011 Ras och färg: korsning lejonhuvad och dvv, viltisabella Bor ute/inne:ute Favorit mat: matvrak så hon äter allt men favvoo är nog hårdbröd Favorit aktivitet:löshoppning, gå lös, trixträns Hoppas/Ställs ut:hoppar. Hemma Övrigt:förut en riktig buse, men nu har ett hjärta av guld. Guldhjältat har en stor kärlek till mat. Fick henne av min lillebrors lärare Bild:

Kaninernasbästa
3/23/15, 8:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hela namn: molly Smeknamn: molly Född:sommaren 2013 Ras och färg:hermelin och svart Bor ute/inne:ute Favorit mat:bröd och ibland morot Favorit aktivitet: springa lös Hoppas/Ställs ut:ska hoppas när vi får en bra relation Övrigt: mycket kanin i litet format ;) haha nej, men hon är väldigt envis. Vill hon inte gå in på kvällen, då gör hon inte det xD hon kan ta sig in i en stängd bur… Hon är lite svår att fånga, men när man hon är jättesnäll när man har henne i famnen Bild:

ellipelli123
3/23/15, 8:30 PM
#16

Hela namn:Åke

Smeknamn:Åkis

Född:27/5-2014

Ras och färg:Dvärgvädur Vit och svart

Bor ute/inne?: Inne

Favoritmat:Pellets,hö och hemmagjort godis

Favoritaktivitet:Springa ute och tugga på grenar

Hoppas/Ställs ut?:Hoppar hemma

Övrigt:En social liten krabat med mycket kärlek och energi.En kanin som sticker ut lite jämfört med mina andra kaniner jag haft❤️

ellipelli123
3/23/15, 8:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Åke❤️

Matilda01
3/23/15, 10:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#18

Hela namn: Holly Smeknamn: bolly-tolly Född: augusti 2014 ( vet ej så mycket om datum ) Ras och färg: hermelin/ lejonhuvad, vildtgrå? (Tror jag XD är inte så bra på sånt..) Bor ute/inne: ute Favorit mat: torkade grönsaker/frukter Favorit aktivitet: busa ute i sele!! Hoppas/Ställs ut:hoppas! Övrigt: var super aggressiv när jag köpte henne men har lugnat sig MYCKET! Bild:

Smultrondraken70
3/23/15, 10:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Hela namn: Molly Smeknamn: Bollen Född: 2014-03-18 Ras och färg: dvv rexpälsad, gul/egern (dåligt japantecknad;) Bor ute/inne: inne, frigående i halva lägenheten. Favorit mat: äter allt! Men älskar gröna grönsaker som bladspenat. Favorit aktivitet: springa järnet! Hoppas/Ställs ut: nej Övrigt: charmig och personlig med egen vilja, kan vara lite svårflörtad, men kliar man bra på huvudet så knastrar hon verkligen tänder. Morrar och boxas när man rotar för mycket i reviret (buren).

nikkifun
3/24/15, 12:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Hela namn: Ozzy
Smeknamn: Ozzy Osbourne
Född: Augusti 2014
Ras och färg: Belgisk jätte, viltgrå
Bor ute/inne: Ute
Favorit mat: Gräs
Favorit aktivitet: Springa i skogen, bli klappad
Hoppas/Ställs ut: Nope men kanske ska ställas ut senare
Övrigt:  En väldigt fin och mysig kanin men också väldigt feg och ska alltid upp i famnen när nåt är läskigt. Han förstår nog inte sin egen storlek då han alltid ska sticka in huvudet på ställen han är för stor för och ibland lyckas fastna. Han är väldigt snäll och vill alltid hälsa på alla katter i kvarteret som alltid blir bortskrämda på grund av hans storlek. 
Bild: 

Annons:
NinniH
3/25/15, 9:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#21

Hela namn: Zvintos Benjamin
Smeknamn: Benji
Född: 26 Maj 2012
Ras och färg: Dvärgvädur, white zobel blå.
Bor ute/inne: Bor ute på vår balkong.
Favorit mat: Allt! Han är ett riktigt matvrak och det är inte mycket han vägrar äta.
Favorit aktivitet: Gosa!
Hoppas/Ställs ut: Har ställts ut tidigare, både av mig och där han bodde under ett år. Har en paus i utställandet något år framöver nu.
Övrigt: Benji föddes hemma hos mig tillsammans med 5 syskon. Han var den som tidigt stal mitt hjärta och var uppenbarligen den som fick stanna. Han har ett otroligt härligt temperament, det är inte mycket som skrämmer honom och han är väldigt tålmodig. Jag har ett litet projekt i åtanke med honom som bas, men det kommer dröja något år eller två till innan jag vet ungefär när jag kan börja med det. Han är för övrigt tillgänglig för Avel, då såklart med inriktning på just white zobel för utställning och sällskap.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Exempeel
3/25/15, 5:02 PM
#22

Hela namn: Norrgårdens Exempel
Smeknamn: Exempel, äpple, päppel
Född: 10 April 2011
Ras och färg: Dvärgvädur Zobelsiames brun
Bor ute/inne: Ute på våren och sommaren, inne i garaget när det blir kallare
Favorit mat: Han är ett riktigt litet matvrak som trycker i sig allt!
Favorit aktivitet: Hoppa.
Hoppas/Ställs ut: Hoppar med honom hemma då han tycker det är kul, har aldrig tävlat med honom
Övrigt: Jag köpte Exempel den 12 Juni 2011, då han var 8 veckor gammal och redan då var han sjukt gosig och pussades ofta. Han var den enda kaninungen som kom fram till mig och han var även den som jag fastnade för direkt. Sedan dess har han verkligen börjat visa sin personlighet mer och mer, han är så lugn och kärleksfull. Han är underbar på alla sätt och vis! 
Jag har lärt honom ett antal tricks, bl.a. high five, puss och kom. Vi hoppar även, han har hoppat 75cm högt och han hoppar även 35cm högt utan pinnar under. Det är alltså bara en enda pinne som ligger på 35cm. 
Han finns även på Instagram, ExempelTheBunny om ni skulle vilja se mer av honom.

Exempel the bunny 

Instagram | Facebook | YouTube

Maleficum
3/25/15, 5:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Hela namn: Nimbus UpSmeknamn: Kenzie (Kenzie-pens, Kenz)**
Född:** 28/6-2015Ras och färg: Angora, viltgulBor ute/inne: Frigående inneFavorit mat: "Fodder"Favorit aktivitet: Kela, springa på altanen, busa med hunden Fjant, förfölja mig.Hoppas/Ställs ut: Skulle blivit utställnings och avelskanin men dem planerna föll när han blev blind.Övrigt: Blev blind när han var ca 6-7 månader gammal men är inget som märks nämndvärt (fast hans ögon ser lite lebbiga ut). Är alltid på gott humör och det blir mycket glädjeskutt. Kommer när man ropar och har börjat lära sig lite trix och konster. Är superkär i Fjant, min inneboende hund. Är numera kastrerad. Hoppar upp och ner ur soffan utan problem trots att han inte ser vart han landar. Hoppar upp i sängen på natten om jag varit hemmifrån för länge under dagen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Smultrondraken70
3/25/15, 9:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Hela namn: Bosse Smeknamn: - Född: 2014-04-17 Ras och färg: dvv satinrex vit/blåögd Bor ute/inne: inne, frigående i halva lägenheten Favorit mat: frukt ( synd att man inte kan få det så ofta;( Favorit aktivitet: gosa Hoppas/Ställs ut: Övrigt: Den mest snälla och sociala kanin vi haft. Alltid mysig och glad!

[Deshasix]
3/25/15, 9:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Hela namn: Artemis Akilles Smeknamn: Missi Ras och färg: lejonhuvad, brun zobelsiames Bor ute/inne: Inne Favorit mat: vet inte än, ny inköpt :3 Favorit aktivitet: samma Hoppas/Ställs ut: näj, :3

Maleficum
3/25/15, 10:44 PM
#26

(Råka skriva fel årtal, Kenzie är såklart född 2014)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

HästKanin
4/11/15, 7:16 AM
#27

Hela namn: Teddytassens Godiz Smeknamn: Nicky Född: 6/3-11 Ras och färg: Hermelinkanin, svart Bor ute/inne: Ute Favorit mat: Pellets/äpple Favorit aktivitet: hoppning Hoppas/Ställs ut: Nej Övrigt: Världens snällaste! Bild:

Annons:
HästKanin
4/11/15, 7:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28
HästKanin
4/11/15, 7:16 AM
#29
Ludde_13🐰
4/11/15, 5:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Hela namn: Ludwig von Stampen Smeknamn: Ludde Född: 2013-04-06 Ras och färg: lejonhuvad och viltsiames Bor ute/inne: inne Favorit mat: ingen speciell Favorit aktivitet: hoppa runt i rummet och sitta i mitt knä ❤️ Hoppas/Ställs ut: inget längre, men har vunnit banor på 60 VM Övrigt: riktigt snäll och mysig kanin som gärna myser men ändå kan busa till det :) Bild:

crystalguurl
4/11/15, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Hela namn: Chima Smeknamn: Chima Född: 14 Juni 2013 Ras och färg: Lejonhuvad/Dvärgvädur/Hermerlin, Madagaskar Wienertecknad Bor ute/inne: Ute Favorit mat: Banan Favorit aktivitet: Hage Hoppas/Ställs ut: Löshoppas ibland i hagen :) tävlar inte eller så. Övrigt: Bild:


crystalguurl
4/11/15, 7:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Hela namn: Simbah Smeknamn: Sillen Född: 14 Juni 2013 Ras och färg: Lejonhuvad/Dvärgvädur/Hermerlin, Madagaskar Wienertecknad Bor ute/inne: Ute Favorit mat: Banan Favorit aktivitet: Hage :) Hoppas/Ställs ut: Löshoppas ibland i Hage, aldrig tävlad eller utställd :) Övrigt: bor ihop med Chima Bild:


[Nikita14]
4/11/15, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Hela namn: Nikita
Smeknamn: -
Född: 140602
Ras och färg: Dvärgvädur, svart
Bor ute/inne: Ute
Favorit mat: Hö, pellets och morötter
Favorit aktivitet: Att rymma
Hoppas/Ställs ut: Nej
Övrigt:  Väldigt mysig och gosig kanin, som gärna ligger utsträckt och myser!
Bild:

[Nikita14]
4/11/15, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Hela namn:  Miranda
Smeknamn: -
Född: 131001
Ras och färg: Dvärgvädur, gul/svart japantecknad, wt
Bor ute/inne: Ute
Favorit mat: Hö, pellets och morötter
Favorit aktivitet: Skutta fritt
Hoppas/Ställs ut: Nej
Övrigt: Tycker inte om att bli upplyft eller klappad.  Vill helst vara i fred, men skulle aldrig bitas 
Bild:

Annons:
[Nikita14]
4/11/15, 7:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Hela namn: Härdhems Lily
Smeknamn:  Singoalla
Född: 150114
Ras och färg: Mellerudskanin, holländartecknad
Bor ute/inne: Ute
Favorit mat: Hö, havre, morot och pellets
Favorit aktivitet: Vet inte än…
Hoppas/Ställs ut: Nej
Övrigt:  Snäll och tillgiven liten tjej!  
Bild:

jela96
4/11/15, 9:26 PM
#36

Hela namn:  Milton
Smeknamn: Mille
Född: 30 Maj 2014
Ras och färg: Dvärgvädur, svart
Bor ute/inne: Inne just nu.
Favorit mat: Allt som går att äta
Favorit aktivitet: Äta gräs och göra glädjehopp
Hoppas/Ställs ut: Nej
Övrigt: Envis men mysig under hans villkor. Otroligt matgalen! :)
Bild:

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

jela96
4/11/15, 9:28 PM
#37

Hela namn:  Glädjens Farliga Dröm
Smeknamn:  Daria
Född: 1 Januari 2015
Ras och färg: Dvärgvädur/belgisk hare, Svart/gul japantecknad
Bor ute/inne: Inne just nu.
Favorit mat: Gräs!
Favorit aktivitet:Mysa och springa 
Hoppas/Ställs ut: Ska börja hoppa
Övrigt: Otroligt mysig tjej som kommer fram när man närmar sig buren och sitter gärna och myser i famnen. Otrolig fart på gräset!
Bild:

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Moooaaaa
4/11/15, 9:30 PM
#38

Hela namn: Oki Smeknamn: Oki-Boki  Född: Född 2012 tror jag, fick dock henne förra året av min granne.  Ras och färg: Dvärgvädur, beige men vit på magen.  Bor ute/inne: Ute Favorit mat: Morötter och pellets.  Favorit aktivitet: Hoppa runt lös i hagen.  Hoppas/Ställs ut: Vi har hoppat lite med henne men inte på tävling.  Övrigt: Riktigt snabb (såklart) och nästan omöjlig att fånga när hon är ute i hagen. Jätte gosig men hon kan vara riktigt grinig.  Bild: Har tyvärr ingen bild på datorn. 

Beauty fades. Dumb is forever. Djävlas

Trebit
4/11/15, 10:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#39

Hela namn: BenjieSmeknamn: Benjie-bullen, SkräpisFödd: 22/9 - 2013Ras och färg: Viltgrå blandis av liten sort
Bor ute/inne: Inomhus, delvis frigåendeFavoritmat: Basilika, pellets och massor med höFavoritaktivitet: Springa varv runt lägenheten och att putsa sambons byxor
Hoppas/Ställs ut: Inte än, kanske blir lite hemmahoppning i sommarÖvrigt: Ett otroligt litet energiknippe om kvällarna men åh så gosig på morgonen! Ligger gärna utsträckt på mattan eller hoppar upp i knät under frukost, den mest personliga kanin jag haft glädjen att träffa! Min syster refererar till honom som "mitt lilla socialfall" för att han när vi adopterade honom hade flyttat runt och haft fyra hem på mindre än ett år, men hos oss är han för att stanna!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

bjällra
4/12/15, 1:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#40

Hela namn: Shiro
Smeknamn: Bunny och Bebi
Född: 10/11-14
Ras och färg: Rödögd rysstecknad zobelblå dvärgblandras
Bor ute/inne: Inne
Favorit mat: Pumpafrön
Favorit aktivitet: Gräva i toalådan
Hoppas/Ställs ut: Nope
Övrigt: Shiro är nog den minsta kaninen jag någonsin haft. Mycket mindre än dvärgvädurar tex. och jag har ingen aning om vilka raser som är i henne. Hon har mycket energi och gillar att skutta omkring i mitt rum. Hon har inte rört någon av mina sladdar, vilket jag är otroligt lättad över. Min förra kanin gnagde söner min mobilladdare tre gånger(!!). Hon är min lilla bebis, därav smeknamnet! ^_^<3
Bild: 

Mina kaniners insta: shiroandtotoro <3

Upp till toppen
Annons: