Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 602 ggr
[kaninkul]
0

Åka tåg med kanin

Jag ska om några dagar ska jag ta tunnelbanan/pågatåg en liten sträcka med min ena kanin. Jag får ju ta en barnbiljett men åker kaninen också med i den biljetten? Eller måste man skaffa en biljett till kaninen också?

Sen på "vanliga" tåg är det ju ibland bokade platser, men är det ju inte på dessa tågen. Måste jag ta hänsyn till folk med allergier genom att sätta mig på ett annat säte?

crimson
0

Med hund vet jag att de har speciell vagn/plats för pälsdjur som man måste sitta på när  det gäller tunnelbana och pendeltåg. På tåg brukar man behöva köpa en speciell biljett, typ "djurvänlig plats" eller liknande. Så länge du kan ha kaninen och transportbur på samma plats som du är så borde det inte kosta något extra :)

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

[kaninkul]
0

#1 Okej tack! Ja kaninen kommer ju att sitta intill mig i transportbur. =)

Cileen
0

På tunnelbanan vet jag att vissa vagnar är pälsdjursvänliga, har åkt med min kanin där. På vissa regionaltåg har jag för mig att det är lika dant, att visa delar av tåget är öppet för pälsdjur, och om du då kan ha buren i knät så borde det räcka med en biljett.

[kaninkul]
0

#3 Kommer nog sätta mig i en sån vagn. Men hur ser man vilken vagn som är tillåten för det? (konstig fråga hehe) Eller står det liksom utanpå tåget? ;)

Moalinn
1

På dörren sett från utsidan sitter det oftast en "bild" på en hund som betyder att det är djurtillåtet, annars är det bara att fråga de som jobbar på tåget (kommer inte ihåg vad de heter haha). Vet inte hur det är med tunnelbanan dock.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto