Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 990 ggr
Ariess
0

Vilken pälstyp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hallå!

Jag har en liten fundering vad gäller pälstypen på den här grabben på bilderna, om det möjligen går att se för ett öga mer tränat än mina, då jag inte är speciellt kaninbevandrad. Hans mamma är normalpälsad satinbärare, och pappan är rex satinbärare, båda dvärgvädurar. 

Ser han ut att vara normal eller satin tycker ni?

Jättetacksam för svar! 

Har jag valt fel grupp att posta inlägget i får det gärna ändras så att det blir rätt. 🙂 (Även postat på Dvärgkaniner iFokus.)

Clara.Bergsten
0

Hej! Det är nog en liten satin du har där,  jätte gullig liten herre🙂

Tjeja
0

Ooh en sådan söt!!!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Sockertoppens_kaniner]
0

Satin, skulle jag säga. Väldigt söt! :)

Ariess
0

#1 , #2 & #3 Tack så mycket för era svar! Håller med, han är fruktansvärt söt..! 😍

[Sockertoppens_kaniner]
0

#4 Tycker japanteckningen blir extra snygg på satiner! :)

Idakarrlsson
0

Nej men gud va underbar! 😍

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Ariess
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#5 Helt utan att ha sett speciellt många, så håller jag ändå med dig! 😉

#6 Så sant! (Säger jag, helt opartiskt, haha. 😍)

Här är några bilder tagna med blixt, vet inte om det kanske hjälper i satin/normal frågan?

Vovisch nr2
0

Jag tycker också han ser ut att vara satin. 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Nikita14]
0

Så fin!   Var kommer han ifrån och Vilken ras??

Love Lejonhuvadekaniner
0

Super tjusig ser ut som min satin hona:*

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Facie
0

Ser ut som satin, men om du tar en bild på honom bredvid en normalpälsad syns det tydligare :)

Pretty wise //

Smultrondraken70
1

Satin:) har själv en satinrex, och din kanin har just det där speciella pärlemorskimret:)) Lägger in en bild på en vit satinrex och där syns "skimret" som jag menar tydligt.

Ariess
0

#8 & #10 Tack så mycket för hjälpen! 🙂

#9 Han är inte från någon registrerad uppfödare, har bara härstamningsbevis. Han är en dvärgvädur. 🙂

Ariess
0

#11 Tack! Jag har en bild på honom bredvid mamman som är normalpälsad, men ljuset är inte speciellt bra så jag var ändå lite osäker. Tur det finns mer kunniga man kan fråga om råd! 👍

#12 Åh tack, toppen! Där ser man verkligen skillnaden!

Ariess
0

Här syns han som sagt bredvid sin mamma, men i dåligt ljus och inte så bra vinkel heller kanske. Pälstyp kanske är svårt att se här (?), men de är ju söta att titta på ändå! 😍

[Sockertoppens_kaniner]
0

#15 Tycker ändå man ser skillnaden. Söta niner! :)

Ariess
0

#16 Jag hade gissat på satin också, men eftersom att jag är ganska okunnig inom just färger och pälstyper på kaniner ville jag höra efter lite mer. 🙂 Låter det som att det är en satinherre trots allt då, extra kul!

missan´s
0

Han är satin skulle jag säga, supersöt! 👍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Ariess
0

#18 Tack! 👍 

Han kanske borde få en liten bildtråd någon dag… 😇

[Sockertoppens_kaniner]
0

#19 Ja, gör det! :)

crystalguurl
0

Satin tror jag som alla andra sagt =) Åh gud vad söt han är =3

Ariess
0

#21 Tack, än en gång! Sötheten är det absolut ingen brist på i den där grabben. 😃

Facie
0

#15 Där ser man ju verkligen skillanden!

Jag slänger ut en fråga här: kan kaniner som bär på satin bli "lenare" än andra normalpälsade? Min hane är verkligen otroligt len, mycket lenare än de normalpälsande jag klappat på.

Pretty wise //

Tjeja
0

Älskar att han lilla plutten har vita öron till den teckningen! supergulligt! hi hi

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Nikita14]
0

Undrar samma som #23.    Jag har en hona som har mycket lenare och mjukare päls än alla andra normalpälsade jag haft…   Hon har ingen stamtavla, så har ingen aning om i fall hon är satinbärare eller ej.

Ariess
0

#23 & #25 Jag kan inte svara på frågan helt, men mamman till killen på bilderna här, som man också ser litegrann på några bilder, är som sagt normalpälsad satinbärare, och hon är mycket lenare i pälsen än normala som inte bär på satin! Så jag antar att det måste vara så, att det påverkar pälsen litegrann även om de enbart är bärare? 

#24 Visst är det? Och den vita fläcken i pannan och nere vid nosen, också supersött tycker jag. 😍