Erfarenheter av rexar
Hej! Jag står i valet mella dvärgvädur och Rexkanin, alltså stora Rex eller vad det nu heter. Jag uppfattar rasen som social, smart och envis med personlighet. Hur skulle ni beskriva rexkaninen? Jag är ute efter en kanin som är tillgiven, social, typ som dvärgväduren.
Frida
Har en blandras, Rex och dvärgvädur och tror inte jag mött en så underbar kanin! Hon är väldigt framåt och myser gärna mycket och länge. På marken är hon full i energi och hon har verkligen en energi som aldrig verkar ta slut! Dock har jag ingen erfarenhet av renrasiga Rex kaniner :)
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
Vad jag hört så är rex en snäll men bestämd ras (självklart kan det variera mella invider) och har mer energi, plus behöver mer stimulering. Men det är bara vad jag hört o läst.
Älskar mina rexar. Underbar ras! Föder även upp rexar och faktiskt ddv/rex då jag tycker det är en härlig kombo. Finns inget negativt om rex :) egna individer men ändå keliga och gosiga. Lagom stl. Härliga ras :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Tycker din beskrivning passar bra ts :)
#3 har du vanliga rexar också? Är dom som dvärgvädur-renarna, fast större då.
Frida
Personlig, underbar, charmig, smart och lojal. Rekommenderas verkligen om du vill ha en fin vän! Självklart är det individuellt men har en kärlek till rasen. :)
#5 jag har Vanlig stor Rex och även dvärgvädur. Rexen är lite mer självständig än dvv. Svårt att förklara. Tycker du ska köra på Rex :) jag har gosat i soffan med mina rexar. Så sociala är de. Snygga, rejäla och mer personlig än dvärgvädur. Fast jag gillar dvv också så himla svårt! De blir ju det man gör dem till! :)
Så vad säger ni. Det står nu mella valet om holländare och Rex. Jag vill ha en trevlig kanin som är lugn och gillar att mysa, men även gillar att springa och röra på sig. Vilken av raserna tycker ni att jag ska välja? Vilken ras? ser ni som bästa sällskapskanin?
Frida
#8 Har bara erfarenheter av rex. Och jag älskar dem! :)
#9 har du vanlig Rex eller lilla rex?
Frida
Min första kanin var en stor rex och nu har jag en hermelinrexblandning. Båda underbara! :)
Har också bara erfarenheter av Rex och love them! :) så jag tycker du ska satsa på vanlig Rex :)
Har Rex och dom är underbara. Självsäkra, envisa och helt underbara. Väldigt sociala och kan ligga bredvid en i soffan och bara mysa för att sen få busryck. :)