Är det något farligt?

Ja det ser ut som blinkhinneframfall!
Dvs jag känner bara till katter.. de har oxå blinkhinna.. och dels kan det vara något som irriterar i ögat, dels kan det vara ett tecken på dåligt allmäntillstånd!
Såå om det inte går över på någon dag så kan det vara vettigt att kontakta veterinär.
Om det bara är när du bär honom så är det nog någon form av obehaglihetsreflex?
Det är altså blinkhinnan du ser!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Min kanin har ganska tydliga blinkhinnor som tittar fram speciellt när han är stressad. Han är dock ung och har alltid sett ut så. Är det en lite äldre kanin eller om du märkt större skillnad på att ögonen blivit mer utstående kan det vara en tumör i vävnaderna framför hjärtat som trycker på blodkärl vilket leder till utstående ögon med tydliga blinkhinnor. Problem med andning kan också inträffa. Bilden ovan tycker jag ser ganska extrem ut så det är svårt att säga i ditt fall. Även lite större raser brukar ha tydligare blinkhinnor då jag har ett tidigare inlägg om detta och andra skickat bilder på sina kaniner. Som sagt behöver det inte alltid vara något allvarligt men du bör gärna ha koll på att det inte är något som bara dykt upp helt plötsligt
Den är inte lika stor och allvarlig. Men på senaste tiden så har jag märkt att han börjat sluta reagera och när jag håller upp mat så verkar han inte reagera. Jag trodde att han var blind för ett tag sedan. Men den kommer som sagt bara fram när jag bär honom eller när han blir rädd. Bör jag ändå ta honom till en veterinär? Vad tror ni dom kommer göra med honom? Typ operera bort den? Sen är jag orolig om jag tar honom dit eftersom att han är inne i sina tonår och är lite busig och aggressiv med andra människor.

Är den inte framme konstant.. vilket kan tyda på dåligt allmäntillstånd/virus/mask/ eller liknade, så är blinkhinnan en naturlig del som skall komma fram i tid o otid!
Vi har ingen blinkhinna, vi blinkar i stället, det är för att fukta ögat eller rensa bort skräp.
Det innebär oxå att vi inte ser under det ögonblinket, vilket kan vara livsfarligt för djur som är bytesdjur!
#4 Tycker inte att det ser konstigt ut.
Bör jag ta honom till veterinären då?

Som sagt vad.. jag känner bara till katter!
Vid tecken på blinkhinneframfall brukar man i förstone testa avmaskning. då det kan vara ett tecken på för mycket mask.
Avmaskar man kaniner??
Sen så, när mina katter var förkylda o liknade så kunde oxå blinkhinnan kika fram lite sådär slappt!
#7 Har han alltid sett ut sådär hade jag inte oroat mig för mycket. Däremot om det vore nytt eller att den helt plötsligt syns mer än tidigare.
http://kanin.ifokus.se/discussions/54afeacfce12c42ce90003ec-tydlig-blinkhinna
Som jag sa undrade jag över min kanin själv och dessa är svaren jag fick. Finns även bilder på andra kaniner med tydliga blinkhinnor :)