Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1137 ggr
fsigge
0

Åka tåg med kanin

Hej! Det är så att min kopia skulle hämta en kanin till mig från Stockholm. De har inte bokat "djurtillåtet" så att de hörde av sig och sa att de inte kunde ta kaninen. Uppfödaren mailade mig att det går att sitta i vanlig vagn med kanin i en kartong för ingen behöver veta att det är en kanin i kartongen. Har ni gjort så någon gång när ni ska transportera djur? Det är ju en annan sak med hundar men med just kaniner.

Frida

AnneN
1

Det tycker jag vore väldigt respektlöst då det finns risk att någon allergiker är i samma vagn och riskerar att få en allergichock.
Bättre då att kolla om det finns möjlighet att boka om biljetten till en djurtillåten plats.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Leritza
0

Sett till att boka djurvagn eller kollat upp om det finns djurvagn på tåget. Annars stå/suttit utanför kupén, eller vad man ska säga.

Alltså stannat så nära utgången som möjligt

Tant Grön
3

Jag åkte en gång med en tupp i en kattbur. Katt var tillåtet på den tiden inne i kupén, men inte fjäderfä. Ett barn frågade sin mamma vad det var i buren och hon svarade att det var en katt. I samma stund gav tuppuslingen till ett kacklande och barnet tittade med stora förskräckta ögon på buren😃Alla vände sig om och tittade.
Som tur var så höll den tyst när konduktören kom.

farvendal
2

Har åkt SJ regionaltåg med djur flera gånger, utan att boka plats. Bara att gå och sätta sig i den djurtillåtna kupén och hoppas på att inte alla platser där är uppbokade. Vilket de sällan är (beror lite på tid på dygnet dock). Visar det sig att så är fallet kan man ställa transportburen på bagagehyllan och sedan sätta sig på de obokade platserna utanför kupén (vid dörren). 

Att sitta på vanlig plats med djur känns respektlöst mot ev allergiska.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se