Hur ser era burar ut?
#3 Är det väldigt stora kaniner, för om man jämför med mina så ser inte buren 2 meter lång ut.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Hon på bilden väger 4 kg.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Här kanske det syns bättre: http://instagram.com/p/lnO5eduLZH/
Solbackens kaniner
#3 Jättesnygga burar! Har du gjort dem själv?
#7 Tack! Nej jag lät en snickare bygga efter mina ritningar :)
Solbackens kaniner
https://www.youtube.com/watch?v=aC2dOKYG6qU såhär bor mina :)
#12 Har inte hagarna tak? (tänkte mer så inget djur kommer in):)
#13 nej, vi har katter som inte vågar gå in där (den minsta kaninen jagade bort dem)! xD Och det är precis vid ett garage så vi har aldrig sätt några rovfåglar och sånt där!:)
Här inne är det tänkt att alla mina kaniner skall gå framöver. För tillfället bor där två. Av de andra kaninerna bor en i vanlig utebur och den andra i en innebur som alltid står öppen.
I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.
#4 ser inte stor ut? Buren börjar ju borta vid höhäcken och slutar efter luckan på höger sidan. Jag tycker dom ser gigantiska ut:D
Tvåfackare, 120x70 Vi har också en tvåfackare som är 190x80 men det finns ingen bild på den, ska försöka komma ihåg att fota den :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#4 Är japaner hon har där bland annat och de är ju inte jättestora. Jag tycker inte buren ser liten ut överhuvudtaget 🙂
#3 Dina burar är superfina och bra! 👍
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har nog ingen ny bur på min bur, men kan fixa :)
Buren var från början en fackbur med lite mer fack, men öppnade upp facken då jag bara har tre kaniner kvar (två av dom bor tillsammans så använder bara två burar). Så nu går dom på ca 250x70x50cm :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#14: ser mycket intressant ut. Jag är nu faktiskt lite nyfiken hur det inne i huset ser ut. Kan du visa en bild?
#18 jag skulle väldigt gärna se hur det ser ut i huset! #21 va det #18 du menade? :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bilden visar inte direkt hur min gård ser ut men filmen däremot. Ett första utkast till en ny filmidé jag har ;)
#21 vilket av husen?:)
Nyaste buren som blev klar i somras. Håller på med nybygge (sakta men säkert, 3 burar på 3 år är väl inte så dåligt? ;P), alla mina nya burar ska se ut på detta sätt. De burar som inte kommer stå emot andra burar kommer ha galler på halva kortsidan på det rum som har gallerdörr. Där ska höhäckar sitta utanpå.
#23 kan inte se ditt filmklipp?
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
#29 Samma här😕
Är det bara utekaniner på det här forumet? :o
Pretty wise //
#31, Verkligen inte 🙂
#32 Bra det, skulle vara kul att se hur de har de också!
Pretty wise //
#29-30 konstigt, funkar jättebra för mig :/
testa att gå in på min blogg ;)
#34 fungerar inte på din blogg heller, iallafall inte för mig , står att videon är blockerad av upphovsrättsliga skäl, använt musik som du inte fått eller liknande? :)
Och här är en bild på rampen
putt
#23 jag kan inte heller se
Putt
Tass!
//doge
Såhär ser min bur ut. Har två kaniner som jag håller på att sätta ihop, så dom kan bo i större utebur på gräset nu till våren.
Dom två nedersta våningarna är dom enda som använts den senaste tiden, och dom är 250x70x50. (men kommer sälja buren inom kort, då jag inte har planer på att skaffa fler kaniner efter dessa som jag har nu)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#51 Man kan bokmärka tråden 🙂
#52 Oj, ingen dålig bur det där 😃
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#53 upptäckte det typ precis efter jag tassat hehe.. men tack ändå!
//doge
Kollade igenom tråden, nu har jag ingen egen bur att ladda upp bild på, men jag funderar, hur har ni era kaniner inomhus (de som har sina inomhus) de tråkiga djuraffärsburarna vill man ju inte ha! eller jovisst kan de fungera ok, speciellt om man låter dem gå löt om dagarna men lite tråkiga är de ju? Skulle vilja ha lite idéer för framtiden!
(hade en kanin som yngre med men den är i himmelen nu och skall såfort jag har möjlighet skaffa en ny) :)
#52 , vart finns du? Är ev intresserad! :) Lite ot , men ah 🤔
Jag har en sån där tråkig bur från djuraffären ;) Har inget speciellt i den, han sover mest bara där. Buren är öppen på dagarna så han får gå hur han vill. Oftast sätter han sig i transportburen och snarkar x)
När han är ute har vi bara kompostgaller och jordgubbsnät över eller så har jag han i koppel bara. Han är bara ute under uppsikt (av oss eller hunden haha) för det kryllar om katter och han är inte rädd för dom.
#57 oh menade inget illa! Ville bara få ideer!:) kommer antagligen bli nånting sådant för mig med eftersom jag vill ha den lös hemma som en katt liksom!:) precis som du!;)
#58 haha nä men den är lite tråkig. Man kan ju köpa extra stora och sätta in nått i dom, . Hade som en hylla och "grotta" som jag satte in till min förra, den älskade hon.
putt
Vilken rolig tråd, själv har jag inge bra bilder på våra burar
Mina 3 har bott i en box på ca 3.5×3.5m. Fast nu när de flyttade in efter sommaren har vi gjort om lite. Så nu bor mamma kanin med sina 7 ungar i stora boxen. De andra 2 bor i ett mindre utrymme mittemot på kanske 1.2×1.6m Målet är att dessa tre ska flytta ihop igen när bebisar flyttat och en av bebisarna ska få bo kvar. Så hoppas det går :) Ska då göra det mycket roligare! Som ni ser på bilden har de "bodelen". Sen är det lika stort utrymme som inte syns där de har toalåda o en stubbe typ. Så vi ska sätta in ett bord sen så de får massa yta till fast uppåt. Men som sagt det dröjer några veckor till :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Här syns husdelen bättre…
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Jag har denna bur för två kaniner (de kan gå mellan våningarna genom en ramp), sen har de också en Hage av kompostgaller där de får vara när jag är i närheten :)
Det är en gammal bild så det ser inte riktigt ut så där nu ;)
Har ingen bild på buren nu men jag sätter en liten tass är så jag kan få mer information :)
tass :D
Nu blev de sneda men om ni llickar på bilderna kommer de på rätt håll!
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Nästa sommar ska vi också bygga ny utegård:)
Puttar upp tråden så jag tycker att denna tråd är så intressant och jag vill gärna se andras burar;)
Här är inneburen jag pratade om i #72. Suddig bild men whatevs. Mattan är för att han inte tycker golvet är speciellt roligt att gå omkring på. Buren är mest hans toalett, mat och sovplats haha. Pellets får han dock i sin trick and treat så han får tänka lite, även om han kan den utan och innan!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Bosse o Mollys innebur, de har öppet ut till kök och balkong man bara när nån är hemma.
Inuti neo's bur! :-)
Fint påhittigt ni har gjort åt era kaniner, alla! Spännande att se! #62 Vad härligt med trädet i hagen! Underbart fint med ljuset som lyser igenom. #15 härlig inredning, jag älskar dom där " naturliga grejerna" stubbar, stammar etc! #78 gräsmatta som man kan gräva upp ordentligt:) Det skulle våra fullkomligt älska:)!! #78 spännande leksak på golvet ( den grön/vita platta saken) vad är det?:)) #45 #46 är det en stuga de bor i /en box eller? Läckert med stubbarna! Det har vi också:) #85 fint med kaninhuset som matchar er villa;) Smart att ha dom på terassen! Näe, jag blir helt sjuuuuk efter att ha utekaniner!! Vilken dröm!
#93 Påhittig bur! :3 #92 Tack :3
Kenzie går lös här hemma men han har sitt egna lilla hörn under pusselbordet med toalåda och höhäck och kartongtunnel. Men han spenderar mycket tid under köksskåpen och mat/datorbordet, under min säng och under soffan, vid fint väder är han ute på altan (han har inte vågat sig ut på gräsmattan (den är helt inhägnad) än sen han blev blind men det ska vi öva på när den inte är så geggig längre). Och han brukar följa med mig in på toa och försöka äta upp duvornas mat. Är jag borta för länge under en dag hoppar han upp i sängen på natten.
Är bara extrarummet som för närvarande är mer som ett förråd han inte får vara i.
Så jag lever i en kaninbur :P
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu