Inne, hur länge?
Hej!
Jag har ute kaniner, men skulle vilja ta in dem en liten stund nu. Bara för att få gosa lite med dem. Det är många som brukar göra det, men min mamma säger att dem blir sjuka. Är det sant?
Hos oss är det 8 grader utomhus och ca 20 grader inomhus. Kan man ta in dem bara 5 minuter? Jag skulle så gärna vilja gosa lite med dem inomhus. Jag skulle absolut inte göra det varje dag. De är korthåriga och har inte världens tjockaste vinterpäls.
Tacksam för svar:)
Ja så kort stund kan du ta in när det skiljer så.
Men varför itne sitta ute de 5 min istället? Vi har runt 8-10 plus nu och jag sitter i hagarna med dem och myser 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Undrar också hur länge de kan vara inne för att inte bli för varma. Men som Frida säger, varför inte sitta i hagen/utomhus med de? Jätteskönt väder ju! 😎
Vänliga hälsningar Ellen 

#1 #2 Det blåser och regnar nästan. Så de sitter i hagarna med tak istället. Hagarna är ca 2*3 meter stora:) Dessutom är det mys och sitta inne;)
Alltså. Jag tar in alla mina kaniner för kontroll och pälsvård en gång i veckan i ungefär 15-60 minuter (beroende på vad jag gör, pälsvård, kontroll, kloklippning och så vidare). Man märker när de börjar bli varma och då är det bara att gå ut med dem igen.
Tycker det är ett väldans prat om temperaturskillnader hit och dit. Visst, kaniner är känsliga djur men de dör inte eller blir inte sjuka av att komma in i några minuter. Likaså innekaniner dör inte av att få komma ut en liten stund på vintern.
Så ja, det går bra att ta in dem några minuter. Håll koll bara på andning och sådant! :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto