Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2113 ggr
Anthem1
13

Världens finaste kanin

Jag var på Arken Zoo i förrgår för att titta efter en dvärghamster men såg världens finaste kanin! Han satt i buren, snövit och med rubinröda ögon. Säljaren sa att det var därför troligen ingen köpt honom. Han är 7,5 mån gammal och har säkert bott i affären i 6 mån! Hursomhelst nu bor han här och han blir tuffare för varje dag!Nu vågar han gå och skrota lite fast jag sitter vid köksbordet och han har sträckt ut sig och sovit! :)  Min förra kanin blev 12,5 år, vet att det är ganska ovanligt men hoppas att den här lilla blir lika gammal! :)

Smultrondraken70
4

Grattis till nya kaninen! Vit med röda ögon tycker jag är såååå fint! Magiskt vackert och sagoaktigt! Kan du inte lägga upp en bild på honom, vill gärna se!

Vovisch nr2
1

Håller med #1! Vill gärna se bild, älskar rödögda kaniner! :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Elin2001
1

Vad kul! Kan du lägga ut en bild? Skulle vara kul att se! :)

Marsvin.Fantasten!
1

Vad kul! Vita kaniner är SÅÅÅ  fina! 🙂

[Lollo1402]
1

Så roligt! Jag vill hemskt gärna se bilder😃

fsigge
1

Åh vad roligt! Jag köpte min senaste kanin på arken zoo. Det var rätt dumt av mig men jag var i "akut" behov av en kompis till min första kanin. Kaninen från arken zoo (Wilma) är väldigt framåt och kommer fram till en och tar gärna godis ur handen men hon HATAR att man rör henne.

Hoppas det går bra för dig med lillen. Förresten, vilken arken zoo köpte du ifrån?

Frida

Anthem1
1

Han är köpt på Arken Zoo Hälla i Västerås. Bilder kommer! 😉🙂

Anthem1
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sent om sist, men här kommer en bild på min Holger( har varit svårt att döpa honom tycker jag,  funderade också på Texas, Moltas eller Hobbe) men tyckte att han var en Holger 🙂Ni får ursäkta bildkvaliteten, min mobilkamera är sämst! 😡

Anthem1
0

6# Var hon en unge när du köpte henne? Holger är väldigt försiktig, vågar inte komma fram än men det kommer nog så småningom. Det får ta sin tid

[Nikita14]
0

Så fin!    Min Nikita  (avatarbilden)  kommer också från Arken Zoo.    Behövde en burkompis till min andra dvv, som blev utstött av "ståöronen"…   Så det blev hastigt och lustigt en liten svart dvärgvädurshona.     Hon är dock den lugnaste och keligaste kaninen jag någonsin haft,  och jag har haft 12 st.

Smultrondraken70
0

#8 sötis!, gulligt namn! #10 hehe, ska berätta för min dotter Nikita att din kanin heter Nikita, så blir hon glad;) hon är annars mest van att dela namn med kamphundar!

Smultrondraken70
0

#8 lägg gärna in fler bilder på Holger. Jag älskar vita rödögda! #10 nu vill dottern (Nikita) absolut se en större bild på din Nikita! Du kan väl skicka en till mig!

Anthem1
0

10# jo det visar ju att alla zoodjur inte behöver ha dåligt temperament 😉

12# 🙂 ska försöka få till några riktigt bra!

Smultrondraken70
0

#13 :D

[Nikita14]
0

#12   Kan tyvärr inte skicka bilder via meddelanden här 😓   Men kan lägga upp en bild här i tråden kanske! 🙂

Smultrondraken70
0

#15 ja gärna för mig, om det är ok för TS!

Anthem1
0

Såklart du kan lägga in en bild!

[Nikita14]
0

Här är en lite större bild på henne 🙂

Smultrondraken70
0

Fin:) hälsar Nikita!

[Nikita14]
0

#19   Tack!   Så fin dotter du har, hälsa henne!  🙂   Fint namn också! ❤️

Smultrondraken70
0

#20 :D

Smilla Kanin
0

#8 Själv är jag inte så förtjust i rödögda kaniner, men asså denna kanin!🌺 Så söt!

julia_katja
0

Grattis! Vad söt😍