Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 817 ggr
Love Lejonhuvadekaniner
0

Pris för att låna hane?

Jag satt och tänkte lite under morgonen. Om man ska låna ut en hane för PARNING vad tycker ni är rimlit att ta i betalt? Tar ni pengar för en PARNING eller per levande unge? Skulle vara intressant och se:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Evelina!
0

Jag tar betalt per levande unge vid 8 veckor. Beror på hanens meriter varierar priset per unge, men de hanar jag har nu och har haft har jag tagit 100 kr per levande unge vid 8 veckor, alternativt en unge ur kullen.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[tintilar]
0

Jag hade tagit kostnaden för en unge.
Om jag lånat ut till annan genbank hade jag nog inte tagit betalt alls. Man hjälps åt helt enkelt. Ligger i allas intresse att genbankerna bevarar bra gener. :)

missan´s
0

Vet inte riktigt. Finns ju dom som tar uppemot 500 för en PARNING, kan tycka att det blir lite överdrivet. Visst, om det blir många ungar så är det kanske inte ett särskilt högt pris, men om det inte blir så många.. På så sätt är det kanske bättre att ta t.ex en summa per unge eller vad man ska sälja ungarna för. 

Sedan tycker jag också att det  kan bero lite på vad det är för kanin. En renrasig med stamtavla är kanske "mer värd", om man tänker pengarmässigt,  än en blandraskanin utan någon stamtavla etc. 

Vad har du för hane? Skulle sätta ett pris på ca 100-350 kr beroende på vad för kanin det handlar om. 

(Tycker inte att man ska värdera kaniner i pengar då jag tycker det är fel men iaf)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Love Lejonhuvadekaniner
0

Jag ville bara kolla lite. Det var en hane jag kanske skulle låna som hon tog 600 för en levande unge på 8V så jag ska para min hona med min kompis kanin😃

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

missan´s
0

#4 Okej :)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor