Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 540 ggr
Timotej
0

BunnyBabyBoom

Igår natt fick Toran äntligen sin första kull! Hon har gått och varit smällfet i flera dagar så jag blev riktigt lättad när hon äntligen klämde ut dem XD

Det första vi såg var tyvärr 2 döda… Katrin kände lie snabbt i boet och tyckte sig känna 2 st levande. Dock gick vi tillbaka lite senare för att extrakolla och då lyckades jag gräva fram hela 7 st små krälande korvar <3 

Det ser ut att bli en scheck, en svart, en black and white *hoppas hoppas* och resten viltblå. Dock har jag blivit lurad förut, så vi får vänta och se vad det blir i slutänden XP

Bilder kommer sedan när jag tycker det är passande att gå och fota ^^

flisan93
0

så underbart att det blev 7 st:) Ska bli superkul att se bilderna:)

soten
0

Kul :)

KvirrZ
0

Åh vad kul! :D

- Mvh Emma

Trasdocka
0

Grattis! Förresten ordnade det sig med ungen med knasigt kön, tydligen var det bara en sent utvecklad hona, nu ser hon bara hum… lite ut som en hona fast könet är lite väl långt upp ;P

ciss
0

Vad kul!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

Grattis! :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Moonstrike
0

Vad kul :D Vill se bilderna sen när du fotat :)

Timotej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

:love:

#4 Vilken tur att det fixade till sig med den sega tjejen då ^^

KvirrZ
0

#8 Aaawee :D

- Mvh Emma

Agda
0

Sötisar <3

Trasdocka
0

#8 ja segisen skulle gjort mig jäkla mycket mer orolig om hon var tvekönad dock >.< men tur att hon var en sen hona ^^, men hurru, hur är det med uppdatering av flera bilder? :D

Timotej
0

#11 Sant ^^

Jag blev själv jäkligt oroligt idag… Gick ut för att väga bebbarna, Katrin plockade upp dem och la dem i vägskålen medans jag stod och gosade med Toran. Vi gick sedan in för att väga dem en och en, när vi vägt 5 st upptäckte jag att det helt plötsligt tog slut på kaniner, dvs det fattades två O_o Gick ut igen och kände nogrant igenom boet - helt tomt.
Började rota igenom allt spån/hö/halm runt omkring men inga bäbisar! Orolig som sjutton. Tillslut tittade jag precis vid luckan (andra sidan av buren) och under ett lager halm låg de två små i ett eget runt litet bo…

Så skönt att de var oskadade men lite oroande är det ju att hon flyttat dem… Hoppas att det inte är något fel med dem :/

Hehe, jo jag får ta lite fler bilder *skäms* Blir nog fotobombning när de blivit lite äldre ^^

Trasdocka
0

#12 nämen oj! Det hände på den här kullen med! Eller de flyttades inte så långt, men ungarna gjorde sina egna gångar i huset (huset är storlek stor ras på min lilla dvvteddy) så det är rätt stort. Det som skrämmt mig allra mest den här kullen var när jag kom ut och de bara vra 4 veckor o supersmå och jag hittade inte en enda unge i hela buren! Letade överallt (tyckte jag) sen när jag höll på och rotade så föll det ner en unge på min hand! Då har de små rackarna lyckats hoppa upp 30 cm upp på huset (är väl ca 10 cm till godo där uppe). Fråga mig inte hur de kunde ta sig upp, men där uppe satt de iaf allihopa :D

Ellen95
0

Så SÖTA ungar<3

Sotis
0

vad sööta<3<3<3:)

MarHai
0

Så fina! :)

Undrar bara, har inte honan boat med päls? Eller har du bara lagt dom någonannanstans?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Timotej
0

Jo, hon har boat lite med päls (syns inte så bra på bilden…). Tog även tillfälligt bort lite vid fotot. Dock har hon inte ryckt lika mycket som jag kanske skulle ha viljat sett, speciellt med tanke på att det är en höstkull. Då hon är förstföderska får hon klara sig undan med en anmärkning den här gången ;)

[Niike]
0

Söötkorvar :) <3

MarHai
0

Okej ^^

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin