Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 942 ggr
[Kaninshoppen]
0

Vad bör en webbshop innehålla?

Går i tankarna att skapa en webbshop! Vad ska en bra webbshop innehålla för att ni ska handla? Då jag är mycket intresserad av foder är det främst det jag tänkt satsa på till en början, men vill gärna ha fler förslag😀

taylor__lambert
1

vilka djurslag kommer du sälja foder av?
Tänker att ibland har man mer än ett djur har man då flera olika djurslag kan man handla allt på ett och samma ställe

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

VildaVittra
10

Jag tycker det är tråkigt att alla djuraffärer på nätet innehåller exakt samma skräp. Jag skulle handla från en webbshop som satsade på kvalitet och berikning för djuren, som exempelvis har groddningsmaskiner för tillverkning av färskt foder till djuren. Eller säljer ritningar på hur man förvandlar pallkragar till en bra och praktisk bur.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
1

Nu har vi ju bra hö men för en stadsbo kan det nog vara kul att unna hitta bra hö hemskickat för dom som inte kan köpa direkt av bönder.

Saker som är begagnade men i bra skick, det skulle kunna ge bra variation utan att det skulle vara så dyrt.

Att man har kontakt med en bra hantverkare som gör något relevant (med kaniner kan jag tänka mig selar, burar, burinredning osv).

Plastfria tillbehör tex skålar, inredning osv

Höhäckar som är stora nog att faktiskt använda.

Det är ideer jag tror kan funka.

l'm back

[AnimeV4]
1

#2 Håller med om att det är såååå mycket av samma saker.. Då kan man ju handla från vilket ställe som helst om man behöver något hus ex.

Jag skulle uppskatta hus som är byggda på nyanserade och användbara sätt, som kan leda till någon form av aktivering.

emistfield
1

Akita skålar & BRA selar samt längre koppel Hälsosamt godis & hinder

Sajtvärd för StarStable och Dvärgkaniner Ifokus

MVH, Esmeralda Glad

[Kaninshoppen]
0

Roligt med lite idéer! Det foder jag valt att inrikta mig på är Pre Alpin's foderprodukter, som endast är baserat på grovfoder, gräs & örter och passar lika bra till marsvin som kanin. Tanken är att även ha ett mindre sortiment för marsvin, hamster/mus & chinchilla. Mindre höpåsar är också något jag tittat på och hittat riktigt grönt & fint. Kom gärna med fler idéer😃

[Melbun]
1

http://www.plueschnasen.de Det här är något jag gärna hade sett i Sverige. Nu är hemsidan iofs på tyska men bilder kan man ju kika på :) finns även manor pet housing i storbritannien. Foder i sig är väl bra fast jag tror att man gärna vill beställa stora mängder och då kan det bli lite knepigt :)

Twix*
1

Djuraffärerna nu för tiden säljer ju bara rent skräp ex kanin pizzor och några konstiga morots formade tvål liknande godisar, så jag skulle döda för att få tag på ett fint och NYTTIGT sortiment av diverse kaningodis ex örtblandningar mm Sen så är ju nyttigt pellets och fräscht bra hö något att jubla över, lycka till 👍 😊

Facie
1

Jag saknar leksaker och aktivering i de flesta webbshoper.

Pretty wise //

[Kaninshoppen]
0

Olika örter har jag hittat😃 Vad tror ni om örter i pelletsform? Ös på med fler idéer😀

VildaVittra
1

#10 Pellets behöver bindemedel för att hålla ihop, dessa bindemedel kan vara saker som socker, som inte alls är nyttigt. Det är bättre för kaninen med örterna i sin naturliga form.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
0

#10 Jag skulle aldrig köpa sånt i pelletsform. Man kan mycket väl ge dom torkade örter som dom är, det gör jag ofta.

l'm back

[Kaninshoppen]
0

Då skippar jag örtpelletsar och satsar på torkade😃