Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 1232 ggr
Smultrondraken70
0

Hö från Teddytassen

Någon som har erfarenhet av höet från Teddytassen? Jag tänkte på det som de slår själva och som kostar 65 kronor för 4 kilo, tror jag det var!

[EllenAlicia]
0

har ingen aning men tjockt hö är oftast bra. vet inte direkt hur mkt 4kilo i hö är men om de finns nån bonde nära dig så har de oftast billigare

Lizelda
0

Vi köper från bonde och han tar 50 kr för en bal halm på typ 20 kg och har för mig att det är samma pris för samma vikt i hö så satsa på att köpa av bonde eller av en ridskola. De tar ändå in så mycket så du kan betala en slant då och då så brukar det inte vara några problem.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Peak303
0

Försök hitta från bonde istället. Mycket billigare, jag ger ca 30kr för 13-16kg balar.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Smultrondraken70
0

#1,2,3 tack för ers svar, men nu undrade jag just om det höet från Teddytassen! Ingen som prövat hö därifrån??

Ljungåsen
0

Jag har handlat deras hö, men det var för ett par år sedan. Det var grovt och grönt och luktade gott, och marsvinen jag hade då åt det med god aptit.

Smultrondraken70
0

# köpte du det höet som de skriver är från deras egna ängar? De har ju lite olika höer..

Ljungåsen
0

#6. Ja, det var från deras egna ängar.

Smultrondraken70
0

Puttar! Någon som köpt Teddytassens hö till kanin?

[Nikita14]
0

Jag har köpt det vid något tillfälle, och tyckte det var bra!

Smultrondraken70
0

Tack för era svar!

Alvsas
0

Använde deras hö ett tag, tycker att det är lite dyrt men super fin kvalite! Grovt, grönt och luktar riktigt gott :) (slutade köpa för att det var rätt lång väg att åka. Inte för att jag var missnöjd)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Smultrondraken70
0

#11 vet du om det är samma som man kan beställa från nätet?

[Nikita14]
0

Jag har både köpt på plats och beställt på nätet, och det var samma hö.

Smultrondraken70
0

#13 ok, tack för svaret!

Facie
0

Höet på teddytassen är jättebra. Dammar inte, luktar gott, grönt och fint samt att det är tjockt. Min kanin älskar det!

Pretty wise //

Smultrondraken70
0

Tack för era svar, har hämtat från bonde nu ett par gånger, men det är så förbaskat långt att köra (bor i Sthlm), och vill ha ett alternativ så att jag kan beställa schysst hö på nätet oxå! Då verkar Teddytassens hö vara det jag är ute efter:))

Smilla Kanin
0

Jag har köpt där. Det är superbra! Mina kaniner äter hellre det än mitt "vanliga" hö från djuraffär:)

Smultrondraken70
0

#17 Det låter toppen! Ska definitivt testa det!

Facie
0

Kan dock vara beroendeframkallande! Min kanin är jättesvår att få att äta annat hö sen han provat deras haha ;)

Pretty wise //

Smultrondraken70
0

#19 haha, nyttigt beroende i allafall;))