Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1741 ggr
Ylwiz
0

Meister Lampe

Vad har ni för erfarenheter av detta foder? 

(Proteinen är låg, men man kan tillsätta tex pumpakärnor?)

Ljungåsen
1

Köpte Meister Lampe till mina kaniner, just för att proteinnivån var låg. De är väldigt proteinkänsliga, och kan bara äta väldigt små mängder av vanlig pellets. Tyvärr så vägrar de att äta fodret. Det ser bra ut tycker jag, och luktar gott, men kaninerna har en annan åsikt.

Som tur är älskar marsvinen det.

Ylwiz
0

Det kanske är värt att testa ändå! Hittar inget som har bra fibervärde som är till rimligt pris med lågt fett :( 

Något annat foder med mycket fibrer?

Ljungåsen
1

Kaninmagazinet har en artikel om olika sorters pellets. Förutom Meister Lampe så har Pre-Alpin Wiesenflakes en stor mängd fibrer, men fettnivån är högre. Oxbow är låg i fett, men har inte riktigt lika mycket fibrer - och är svindyr.

Ylwiz
0

Aa, kollade på oxbow men de kostar hur mycket som helst :/ 

Beställer nog hem ett sådant foder och får se om hon vill äta det. Ska flytta henne om ett tag och då vill jag ha bytt foder innan. (byter foder lååångsamt) Har kollat nästan alla artiklar på kaninmagazinet. Superbra sida! ^^

Ljungåsen
1

Klokt att byta foder långsamt. En del kaniner är känsligare än andra, och det är bättre att ta det säkra före det osäkra. Hoppas din kanin gillar Meister Lampe 🙂

Mickis1994
0

Jag har gett detta som ett fiber komplement för att jag hade ett sämre hö ett tag. Att enbart ge detta känns väldigt "tunt" så att säga. Kan gå till kaniner som inte behöver extra kraftfoder alls men som man vill ändå ge någonting till.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Ylwiz
0

Vart beställde ni det från?:)

Mickis1994
2

Zooplus :) De hade en bra deal om man köpte tre påsar

Mvh Michaela Glansk.

Ljungåsen
2

#7 Jag beställde från zooplus.se

Ylwiz
0

Men man måste ju köpa för 199 för att köpet ska gå igenom och eftersom jag inte vet om dom kommer äta de måste jag ju beställa massa andra grejer. Haha ;) Men hur tyckte ni de funka av att beställa från dom?? :D

Mickis1994
1

Tycker Zooplus är en bra sida att beställa ifrån. Har köpt därifrån flera gånger alltifrån kaninleksaker, till foder till hagar. :)

Mvh Michaela Glansk.