Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 510 ggr
ClaudiaBarbosa
0

Han äter min säng! :O

Jag har haft honom här hemma för 2 månader och han gå loss i mitt rum men för några veckor sen så började han att "äta" min säng alltså han gnagar på trädet från sängen och då ha jag börjat lägga hagen till honom men det e inte kul gör jag får inte plats för mig själv i rumet liksom måste hopa över hagen hela tiden och han bli stressad känner jag o han ha även blivit "räddare" för mig eller aa han vill inte ha så mkt kontakt :/ Jag har köpt olika grejer som han kan gnagga på jag har pinnar till honom men han vill ändå ha min säng. Vad kan jag göra för att han inte ska gnagga på min säng eller möbler?

lollynonna
0

Kan du inte skaffa skivor av något slag så att han inte når eller kan gnaga på sängen?

EDIT: Alltså runt sängen då.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

VildaVittra
0

Sätt hagen runt sängen istället och ha en öppningsbar grind när du ska i eller ur sängen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

smellcaramell
0

min hane har gjort likadant, har helt enkelt gjort så att han bara får va ute under sträng bevakning och så fort han gnager/är på väg gör jag ljud så att han blir rädd, då tror han att det är sängen som låter=han låter bli att gnaga på sängen så nu har han slutat efter bara ca en månad :)

Krus_grus
0

Gnager kaninen på annan inredning? Ett försök kan vara att ge färska grenar från tex äppelträd. Stimulera kaninen mer så han inte får tid o ork att gnaga på sånt han inte får. Stimulering kan vara från att bygga tunnlar till honom, ha olika pallar han kan hoppa upp på, en boll van kan putta på, en toarulle med mat i.