Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 535 ggr
[IngenFantasi]
0

Cuni Complete blandat med Carrier?

Skulle det gå att blanda Cuni Complete med Carrier till 2 dvärgkaniner? En lejohuvad dvv och ett lejon. Den lejonhuvade dvv går lätt upp i vikt så hur mycket kan man ge han? Och lejonet blir lätt smal så hur mycket kan man ge henne? Tänkte att jag kan blanda i lite krossad havre till lejonet, så att hon går upp lite mer i vikt.

Jag vill gärna ge den lejonhuvade dvv pellets nu på vintern men ska nog sluta med det till våren när det kommer gräs så att han får näring av det ,båda får ju så klart grönsaker och annat, men vill gärna ge han pellets ändå. 🙂

Idakarrlsson
0

Om kaninen klarar sig utan pellets ser jag ingen anledning att ge pellets :) Hur mycket man ska ge vet bara du. Man får anpassa pelletsen efter kanin. Alltså hur mycket den rör sig osv. Lycka till! :)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

[IngenFantasi]
0

Okej, tack så mycket :) Ska ut och köpa det snart då! :)

Smultrondraken70
0

Jag ger cuni complete, en matsked till den av våra som lätt går upp i vikt, och två matskedar till den som blir mager utan pellets, men till honom blandar jag med Bunny Basics Young rabbit food, då han håller vikten bättre med den blandningen. Vi i handmatar oftast pellets och använder det mest som godis.

[IngenFantasi]
0

#3 Okej, hittar inte Cuni Complete i någon djuraffär här i Uddevalla, och vill gärna inte beställa från nätet då frakten blir så fruktansvärt dyr… :(

Idakarrlsson
0

#3 Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag inte att zooplus.se inte har så dyr frakt :)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

[IngenFantasi]
0

#5 Okej tack, då ska jag beställa där ifrån :)