Biltemas brevkorg som höhäck?
Hittade denna på Biltema. http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Postlador/Brevkorg-50500/ Tror ni inte den skulle passa bra som höhäck? Den är ju inte så liten som många andra.. Borde väl inte va någon direkt säkerhetsrisk med den eller?
Bara kaninen inte kan fastna med huvudet så ska det nog gå bra om du gör ett "lock" till den
#1 Du menar så de inte kan hoppa ner i den eller?
Säger som #1. Bara inte kanin fastnar med huvudet eller hoppar i (kan lösas med "tak") ska det nog fungera alldeles utmärkt. :)
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Varför inte bara ha en vanlig höhäck? Priset är densamma ungefär.
Frida
#4 Denna är större :)
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
#4 Den är större än en vanlig höhäck, gissar att det är det som är fördelen.
Jag har såna här som höhäckar.
Superbra! Man får plats med mycket hö, hålen är små nedtill så ingen kaninbebbe kan fastna och sen blir dom större och större så även dom kaniner som gillar att dra ut större tussar är nöjda :) (Blir inte mycket spill dock,, så jag är supernöjd ;) )
Köpte på Börjes, hästaffären… :)
Satinea's kaniner - uppfödning av dvärgvädur rex, satin, satinrex
#2 jag tänkte så att kaninen inte får plats med huvudet i hålen på korgen, taket är till för att kaninen inte ska kunna hoppa ned i korgen och fastna eller kissa/bajsa i höet :)
Ja precis, fördelen som jag ser är att de är större. Vill inte behöva fylla på två gånger om dagen. Har oxå funderat på soptunnevarianten, #7 men den är ju mycket djupare så den tar större plats.. Fats nog måste man få plats med mycket hö i den iaf :D
#8 jag har svårt att tänka mig att de skulle få in huvudet där men man vet väl aldrig..den är ju ganska lik en "vanlig" höhäck fast den är mycket större. Men tror du verkligen de skulle få för sig att hoppa upp i den? :S Den är ändå 32cm hög och så sätter man ju den en bit upp från marken
Säg inte aldrig. Min kanin hoppar typ 80cm så hade han velat sitta i korgen hade han gjort det ^^
#9 Jag brukar knöla ner en "skiva" hö (har småbalar från bonde) åt gången :) Superbra. Och sätter dom såpass högt upp, direkt under taket, att dom inte kan klättra i :) Är jättenöjd!
Satinea's kaniner - uppfödning av dvärgvädur rex, satin, satinrex
Jag funderar också på denna då mina kaniner gärna hoppar upp i sina nuvarande hökorgar :/