Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 540 ggr
sara8282
0

Farligt med gräs nu?

Konstig fråga kanske.  Mina kaniner har inte ätit gräs sen i början av hösten.  Brukar alltid sen vänja dem sakta vid att äta gräs igen på våren, för deras magars skull.       I går kväll när jag kom hem från jobbet, hade två av dem rymt, och satt på en äng en bit bort och åt gräs för fullt.    Lyckades fånga in dem båda, som tur var. 

Men det kanske inte var så bra att de suttit hela dagen och ätit gräs när de inte var vana vid det?

*~HamsterHamster~*
0

det kan hända att magen bli lite konstig, men hö innehåller nästan samma saker så det borde inte skada egentligen, troligen kommer inget hända.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Fridaaaa
0

Nu vid den här årstiden skulle jag säga att risken är väldigt liten att de blir dåliga i magen, gräset är inte speciellt näringsrikt nu.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cochon
0

Det kan hända att de blir lite lösa i magen, men se bara till att de får massor av hö och vatten så blir det bra. =) Hö gör att tarmen får jobba mer och avföring blir då fastare. Vattnet är viktigt då man förlorar mycket vätska när man ha diarré, om du vill kan du till och med bge dem gurka så slipper de dricka allt vatten de behöver. :P Men tror itne det kommer blir särskilt allvarligt.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

sara8282
0

Vilken tur, tack för svaren!  🙂