Hjälp mej snälla!
Hej jag har hittat en kanin på Blocket som jag Gillar JÄTTE mycket
har gjort dikter om den, Skrivit ut bilder på den och hängt i mitt rum
Men mamma säger nej och jag gråter . :( Snälla Hjälp mej!
Jag fyller år 13 september men hjälp!!!!! Står inte ut längre
(Väntas Många Svar)
ehm.. jao.. det var tråkigt :/
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
Jadu.. Har du träffat kaninen, eller tycker du bara den är söt? Annars finns det ju inte mkt att göra..

förstår precis hur du känner.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

tjata lite försiktigt på henne och förklara varför du just vill ha DEN kaninen osv. om hon fortsätter och säger nej är det väl bara att acceptera :/

Träffat kaninen eller tycker du bara att den är söt?
#4: Instämmer. Säger hon nej är det bara att acceptera :/
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Tjata eller fråga om något större djur.Typ hund eller t.om häst!då kanske dom tänker:
ingen häst..Men kanske nåt mindre,En kanin!

Vadå acceptera och ge upp? Tycker att du ska kämpa tills du får en kanin! Jag trodde aldrig mina föräldrar skulle tillåta mig att köpa Bella, eller Myran heller för den delen, men jag tjatade väl i minst 1 år på Myran! Sen när Moses dog ville mamma inte skaffa en till, men pappa ville det. Så det gick lite lättare!
Och man kan väl visst köpa en kanin för att den är söt? Det finns väl ingen som säger "Åh, vilken ful kanin!! Den tar vi :D:D" ?
Och sålänge du fortsätter vara medlem här kan vi ju hjälpa dig en bit på vägen! Är det inte det vi är här för? att hjälpa varandra, inte ifrågasätta? Tror att det är ganska många här som köpt sina kaniner för att de är söta, och sen utvecklat ett stort intresse.
#5 Har för mig att du tjatade ganska mycket på Engla, eller? Om det lönade sig för dig kan det löna sig för henne cokså!
Acceptera aldrig ett nej! Men tjata smart, välj dina tillfällen.
kan man kanske få se kaninen?
Maila hon som lagt ut annonsen och kolla om kaninen fortfarande finns kvar. Skulle jag gjort. Så man inte tjatar och tjatar och när föräldrarna säger ja så visar det sig att kaninen redan är såld.
Så länge Du är hundra procent säker på att du har råd, tid och kunskap om kaniner och du tar på dig precis allt ansvar själv så din mamma slipper städa kaninburen och köpa mat och sånt så tycker jag att du ska tjata tills hon säger ja.
Föräldrar brukar ge med sig tillslut. Det gäller bara att vara envisare än föräldrarna. Lycka till.

Tackar<33 ska verkligen TJATA på henne även om hon blir sur.!"
Tänkte rymma bah för hon sa nej xP
TAAAAAAAAAACk Tusen tack"

skrivit ett brev till henne på mejlen
Jag har behövt tjata på alla mina djur ^^ Men jag ger då inte upp i första taget heller ;) Tjata på så ska hon nog ge med sig sen ^^
- Mvh Emma
skulle man få kunna se annonsen kanske ? skulle vara kul!! =)
nej, ge inte upp.. mina föräldrar sa nej till både mina två första kaniner och dom fick jag och min bror..
dom sa nej till hund med, men efter ca 1 års tjat och bråk blev det en.. o
och tjatade som in i för att jag skulle få ha möss.. och efter mössen dog så sa mamam och pappa att det var de sista djuren jag skulle få ha.. men efter ca 1 månad så fick jag en kanin..
ALLT pga TJAT TJAT TJAT och återigen TJAT.. så :P
Medarbetare på Hundar.ifokus

Oj hur lägger man upp anonsen här? xD
#23 Du kan lägga in hemsideadressen så kan jag länka åt dig om du vill :)
- Mvh Emma

#7: I andra trådar har du skrivit att du aldrig har tjatat om något djur, att du aldrig skulle köpa ett djur om dina föräldrar inte ville det. Vad menar du egentligen?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

http://www.blocket.se/vi/12708299.htm?ca=7_s
där är den kaninen jag gillar

PS: Bild nr 2!

haha gammal tråd :P

I know xP