(S) Honan Nino
Namn: Nino el. Kanin
Ålder: Ca 6 månader
Kön: Hona
Ras och färg: Svart/ vit dvärg-ras
Vikt: under 2 kg.
Stamtavla eller härstamninsbevis: Nej
Info: Hon är en liten osäker tjej som jag hittat ute. Hon har ett gott hjärta å vill inget mer än att få sällskap och kel. Hon är som sagt osäker och morrar fast hon tigger godis och kel, brukar göra utfall men inget bett. Hon har krockat in i min hand några ggr när hon gjort utfall, men man känner att inga tänder var där, en mjuk krock. Denna kanin kan behöva jobbas med, hon gillar inte att vara ensam. Är hon ensam för länge så märker man att utvecklingen gått ett steg tillbaka. Men sen gosar man lite och umgås så är hon framåt igen och slutat att morra. Men de ända hon vill är att få gos, hon kan gosa i flera timmar. Skulle varit underbart om hon kunde komma till någon med kanin och att hon får vara inne under denna vintern, för hon har ingen vinterpäls. Sen kan hon bo ute om ni vill, rekommenderas ej att komma till ett hem där barn umgås med kanin.
Priset: Gratis till den som har ett bra hem och tålamod. Vill gärna ha kontakt med "köparen" och om de inte funkar vill jag ha tillbaka henne.
- Vart i landet kaninen finns: Halmstad/ Oskarström. Kan köra en bit för att lämna till de perfekta hemmet.
- Kontaktuppgifter:PM på sajten
Kan ni hjälpa mig hur jag ska göra för att Nino ska få ett nytt hem? Hon kan inte bo hos mig och hon mår inte braav att bo hos mig.
Blocket? Lappar i området där du bor? Annonsera i tidningen? Kan hjälpa! :) Lycka till!
blocket tycker jag inte om när de gäller djur. kommer bara blir orm mat eller något
#3 Så behöver det inte alls bli. Det enda du behöver göra är ju att skriva vad du kräver av den nya ägaren och prata med intresserade. Risken att någon skulle dikta ihop en historia bara för att få en levande kanin som ormmat skulle jag säga är obetydlig.
Hej!
Finns kaninen kvar?
Är intresserad!
#3 Om du sätter ett lite högre pris, kanske 250-300 kr, så tror jag inte att någon skulle betala så mycket för t.ex ormmat. Du kan ju också hålla kontakt med personen. Dom som däremot säljer en kanin för typ 10-50 kr är väl inte på den säkra sidan.😟
Hoppas du hittar ett fint och bra hem till din vackra tjej! 🙂
Vänliga hälsningar Ellen 

#3 Du träffar ju personen som köper kaninen. Då får du bilda dig en uppfattning.