Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1025 ggr
idalovisasandgren
0

Adoptera vuxen/äldre kanin?

Jag har en kastrerad hankanin som har några år på nacken (osäker på exakt ålder, men tror han är runt 5-6 år). Tidigare hade han en kattkompis att busa med, men hon gick tyvärr bort för några månader sedan. Nu tycker han att det känns lite tomt och ensamt, och även om jag ofta är hemma och myser med honom så tycker han att det vore trevligt med lite sällskap när jag är i skolan/på jobbet.

Jag har därför funderat på att utöka vår lilla familj, och helst vill jag adoptera en relativt jämngammal kanin (en vän för resten av livet). Men var/hur gör man detta? När jag har tittat på Blocket så är kaninerna oftast bara några månader gamla, och jag har inte lyckats hitta någon motsvarighet till katthem. Bor strax söder om Stockholm. Vill gärna ha möjligheten att lämna tillbaka kaninen också om det skulle vara så att de absolut inte trivs tillsammans (återigen, lite som när man adopterar en katt).

Några idéer/tips? 🙂

Storip
0

Vet ett ställe i Bromma 🙂 PMa så får du telefonnummer

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

zezagena
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske har du hittat lämplig omplaceringskanin ? 

har denna kanin-tant annars på 5 år 😉 o finns söder om stan, se pm

[Melbun]
2

Finns en sida på Facebook som heter kanintorget Köp och sälj (kaniner och tillbehör). Finns det mesta där men verkar vara en rätt stor grupp så lämna ett meddelande där om vad du söker. Kanske dyker det upp något :)