Kan man tävla i andra länder?
Jag har en fråga ang. att tävla utomlands. Får man det? Jag är med i SKHRF men undrar om jag har möjlighet att tävla i Danmark? Jag bor "granne" med Öresundsbron och har ju på så sätt ganska nära till Danmark. Men hur är det sen med att ta kaniner till olika länder? Jag är ganska okunnig om just detta så frågar er :)
Tror inte att du bara kan åka över hur som helst, men någon kunnig inom detta får ge dig ett bra svar. :)
#1 Varför skulle TS inte kunna det?
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Danmark har två förbund, i deras renodlade hoppförbund, DKH, är det okej att tävla. När du åker över tävlar du som i Sverige, förutom att det är deras regler som gäller. Reglerna är på det stora hela väldigt lika våra, men skiljer sig lite vid ex korrigeringar. Du tävlar samma klass där som här. De använder sig av öppna klasser, men som svensk måste man tävla i den klass som kaninen är klassad i, dvs att den möte plocka tre, resp 5 pinnar innan uppklassning. I höjd och längd gäller tre pinnar innan uppklassning. Du får be dem att fylla i dina tävlingsböcker för att ev pinnar ska gälla i Sverige, de kör nämligen utan tåvlingsböcker. Detta är vad jag kommer på för tillfället, men förbundet gick ut med all information för ett tag sedan. Är inte säker på att det är inskrivet i handboken än, men prova att googla så hittar du nog all info :)
#2 Trode man behövde ha papper och sånt, men det kanske man inte behöver?
Tack för all info!