Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 3199 ggr
proxima
0

Nybörjarkurs i Örebro!

Den 22 april anordnar Örebro Läns Kaninhoppare årets första nybörjarkurs. Både medlemmar och icke medlemmar hälsas hjärtligt välkomna!

På kursen kommer vi gå igenom grundläggande regler, selträning och olika selar, olika tekniker och tips? för att få kaninen att hoppa samt självklart massor med hoppträning på riktiga hinder med coachning från erfarna kaninhoppare.

Kursen håller på mellan kl 10-12 och är vid Karlslundsskolan. Det kostar 50 kr att vara med och föraren måste vara minst 7 år gammal och kaniner minst 4 månader gammal. I avgiften ingår en lott där vi komme lotta ut ett hinder! Nybörjardagen avslutas med en tävling i miniklass för de som vill.

Anmälan sker via vårat anmälningsforum, som hittas via länken ovan. Det går även bra att bara dyka upp på själva nybörjarkursen, ingen anmälan krävs alltså, men för att vi ska få ett hum om hur stort intresset är så blir vi ändå glada om ni anmäler intresse via vårt forum.

välkomna med frågor och funderingar, jag svarar så fort jag kan! Sprid gärna detta meddelande vidare till den som kan vara intresserad!

ÖLKH genom Emelie :)

atlanta
0

Låter jättekul. Är det blandat barn och vuxna?

proxima
0

Alla är välkomna, både barn och vuxna :) Bara kul om det blir spridning på åldrarna. Vi som är ledare är mellan 16-37 år gamla :)

Stiinisen
0

Åh , måste åka! Glad

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

atlanta
0

Ska försöka komma. Har aldrig provat Kaninhoppning förut.

proxima
0

#3-4 Ja, klart ni ska komma! Vi brukar ha väldigt roligt på våra nybörjardagar och Kaninhoppning är väldigt roligt att pyssla med tillsammans med sin kanin :)

noraajohansson
0

Jag vill jätte gärna komma :) har aldrig hållt på med Kaninhoppning men vore kul att testa :)

proxima
0

#6 Då borde du komma och prova! :) Inga förkunskaper krävs av varken förare eller kanin och allt man behöver ta med sig är kanin, sele&koppel samt om man vill äta lite matsäck :)

noraajohansson
0

okej, tack då vet jag :)

Stiinisen
0

Tror att jag kommer :)

// Stina och Kaninerna

proxima
1

Puttar lite på den här annonsen. Om 1 månad kör vi nybörjarkurs :)

sskaniner
0

jag kommer :) ev 1till

//Sandra Johansson

uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)

proxima
0

#11 Kul! Välkomna :)

juliafrojd
0

Jga kommer men min kompis alva som hon heter vill vara  eller följa med då får hon det så att vi båda är där för det är liksom bådas kanin snälla?

och måste det vara nybörjare?

måste man vara medlem?

PrinzeZz
1

#13 givetvis får ni komma två med en kanin, det kommer finnas kaniner att låna på plats om det är av intresse också Glad

Kursen inriktar sej för nybörjare men det gör absolut inget om ni har tävlat tidigare.

Inget medlemskap krävs

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

juliafrojd
0

vi har inte tävlat tidigare :) Och får man veta vad tävlingen är?

gaabriellaaa
0

#15 hur menar du med "vad tävlingen är"? Glad

proxima
0

#15 Tävlingen som hålla i slutet på kursen är frivillig att vara med på. Den kommer bestå en miniklass rakbana, det vill säga sex hinder med en maxhöjd på 20 cm.

juliafrojd
0

Ok jag är lite trögfattad ibland?

juliafrojd
0

Mna vinner ingenting eller?

Börjar det kl:10 o slutar kl:12 ?

juliafrojd
0

Skulle någon kunna lägga ut en bild på ett kaninhinder som är 20 cm högt och 30cm brett :)

PrinzeZz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#19-20 Man vinner ingenting i nybörjarkursen då det inte är någon tävling, dock arrangerar vi som sagt tävling efteråt som det är valfritt att vara med i och där kan man vinna priser.

Det här hindret är 20cm högt och 20cm långt, har tyvärr ingen bild på ett hinder som är 30cm långt men den här kanske duger.

Fotot har jag snott från Gabriella Ledin Flört

juliafrojd
0

ok tack

juliafrojd
0

Man får inte se vilket hinder som lottas ut va? Flört

juliafrojd
0

eller?

proxima
0

#24 Vi kommer att lotta ut något att vår klubbs gamla hinder, så det blir ett begagnat men fullt funtionellt hinder :) Vet dock inte vilket det blir ännu, så ingen bild ;)

juliafrojd
0

skulle ni kunna lägga ut en bild på något hinder?

proxima
0

Vet Som sagt inte vilket hinder det blir, men alla klubbens hinder kommer från www.libraartic.com, så vill du kolla på olika kaninhoppningshinder, kika där!

juliafrojd
0

ok

juliafrojd
0

Om man ska låna kani vad är det för kanin och vems)

Stiinisen
0

Kan tyvärr inte då , men har anmält mej till tävling nästa månad! :)
Lätt rak ny :)

// Stina och Kaninerna

PrinzeZz
0

Jag puttar upp den här då det börjar närma sej, som sagt anmälan på vårat forum är kanon men man får även bara dyka upp.

Helgonsbarnet
0

Jag skulle komma men kaninen haltar så ser inte sån ut :-/ hon har sträckt sig stackarn

Med vänliga hälsningar
Patricia 

juliafrojd
0

låna kanin där istället. :)

hoppas kaninen kryar på sig.

sskaniner
0

kommer tyvärr inte:( har möte då:/ hade varit kul annars

//Sandra Johansson

uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)

PrinzeZz
0

#32 vi kommer ha kaniner på plats så man får låna om du vill komma ändå, hon får krya på sej.

juliafrojd
0

Jag kommer med min kanin vet ej om jag ska tävla.

atlanta
0

Är det utomhus vi ska vara på söndag? Och isf, blir det något även om det är pissväder som idag?

Katten_
0

Jag har problem med seleträning och min kanin är 2! han hatar att gå i sele och jag vet inte om han gillar att hoppa eller inte, har försökt några gånger.. :/

/Christel & kaninerna! Glad

proxima
0

#36 Roligt att du kommer :) Man behöver inte bestämma förrän det är dags för tävlingen om man vill vara med eller ej. Det är som sagt helt frivilligt.

#37 Vi kör kurs även vid dåligt väder, vi räknar med att det blir ett visst bortfall av deltagare då, men vi ledare pälsar på oss regnkläder och ett glatt humör och hoppas på så bra uppslutning som möjligt :)

#38 Om du bor nära Örebro, så kom och testa! Alla vi ledare har seltränat säkert 100 kaniner var, och det finns knep och knåp, och det enklaste är att se ekipaget för att kunna ge råd på vad man kan tänka på och förbättra!

Katten_
0

Är det den här söndagen? :)

Katten_
0

Har däremot inte ett bra sele.. :/

PrinzeZz
0

#40 kursen är på söndag.

Selar kommer finnas på plats att låna

Katten_
0

Hmm, det tar 2 timmar ungefär för mig att åka hit så jag vet inte. När är nästa?

atlanta
0

#39 Bara att ladda upp med filt till min lilla innekanin Glad

Stiinisen
0

Åh jag kunde inte komma , men har anmält mej till nästa månads tävling ist! ;)

// Stina och Kaninerna

juliafrojd
0

#45 e det också nybörjarkurs då?

atlanta
1

Tack till er ledare för en kanonrolig dag. Vi har lärt oss massor jag och Dasse. Ses säkert igen vid nått tillfälle =)

Jättekul att träffa alla er andra som var med oxå =)

juliafrojd
0

mm de var jätteroligt kommer de nån mer nybörjarkurs i maj?

proxima
0

#47, 48 Vad kul att ni gillade kursen, bra jobbat båda två, ni var jätteduktiga! :)

Vi kommer inte ha någon mer nybörjarkurs, men vi komemr ha träningskvällar där alla som vill kommer kunna träna sina kaniner. Vi har inte bestämt några datum än, men jag skulle tro att vi kör i gång i mitten på maj och sen en kväll varannan vecka. Håll utkik på vår hemsida!

juliafrojd
0

ok  vart står hemsidan? och tack. du var en bra coatch eller hur man stavar de..

Stiinisen
0

#46 nej ska tävla ist ;p

// Stina och Kaninerna

lovetrassel
0

Är det nån från Örebro som ska dit, som kan ta mig som sällskap för jag hitar inte i karlskrona

sfut
0

#52 tråden är från 2012

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se