Kanin iFokus

Kanin

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 4061 ggr
NelliMohrle
5

Leksaker till Kaninen

Hej!

Vad för slags leksaker använder ni till er kanin? Förslag på bra? Använder just nu inga leksaker eller aktiveringssaker men skulle gärna  vilja börja använda då det ska vara bra för kaninen.

Älskar kaniner Kär

sannadetejag
0

Min kanin älskar tunnlar 😄

Dvärgvädur
0

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

NelliMohrle
0

ok, tack!

Älskar kaniner Kär

Fia9000
0

Mina älskar dessa http://www.gnagarboden.se/chinchilla/trahantel-2-pack Annars kan man köpa gjutrör billigt på biltema att ha som tunnlar. :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

LinaN
0

Jag tycker om sånt som man kan göra själv och som inte är så dyrt :)

Det är några saker som jag kommer snickra ihopa till min kanin nu när han kommer :) klicka på de olika punkterna så kommer ni till en bild! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

NelliMohrle
0

Gnagarboden hade verkligen ett bra utbud! Får iaktta mina och gissa vad de vill ha. De får nog många julklappar det här året!

Älskar kaniner Kär

NelliMohrle
1

#5 Riktigt snygga saker man kan göra själv! Får se om jag har ork/tid. Har gjort hinderna och några av husen själva men nja, tror att det är bättre kvalité om jag köper dom, haha. Det brukar ofta bli lite missbildat när jag gör dom xD

Älskar kaniner Kär

Facie
1

Min kanin älskar tunnlar och sen här:

http://instagram.com/p/rKItF_QKSu/?modal=true

Här är en film från instagram på när han använder den, han är ganska grym om jag får säga det själv ;)

Pretty wise //

jela96
0

Mina kaniner älskar tunnlar, aktiveringsboll och toarullar 🙂

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[Zachapacka]
0

toarullar som man klipper upp på sidorna är bäst 😃

NelliMohrle
0

Haha så enkelt kan det vara med en toarulle! 😂 Men ska nog köpa en aktiveringsboll, tunnel, och en liknande som #8 hade någon gång. Lite får dom i julklapp :)

Älskar kaniner Kär

NelliMohrle
0

Har fyllt toarullar med gräs ibland på sommaren. Ett bra sätt för dom att äta :)

Älskar kaniner Kär

[hattifnatten]
0

Aktiveringsbollar och tunnlar tycker mina kaniner om.   

Har inte provat #8 än, men det verkar intressant!

NelliMohrle
0

Hade en tunnel innan som de tyckte om men den gick sönder :( Åå vill köpa ett av varje typ! Så de får lite omväxling men det kostar ju me….

Älskar kaniner Kär

MiloochWIlliam
0

Min kanin Milo älskar tunnlar, jag har köpt en katttunnel på rusta som var mycket billigare än kanintunnlar (och mycket större)! 🙂

Vinn hundgodis på yorkshireterrier ifokus! 

[Nikita14]
0

#15   Vad kostade den?   Var och kollade på Rusta eftersom jag vill ha en ny tunnel, men den enda jag såg kostade dubbelt så mycket som tunneln jag redan har :(  Den var lika stor.

Vovisch nr2
0

Har också en sådan tunnel från Rusta, har för mig att den kostade 69 kr! 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Nikita14]
0

#17  Ok, då var det nog den jag såg!  Den kostade 69 kr.

[Emmiesharp]
2

jag har köpt en kattleksak i plast de den ser ut ungefär som en bebisleksak. Min kanin tycker jätte mycket om den, det jag tror att hon gillar  mest med den är nog att hon kan lyfta upp den och skaka den. Den skramlar när skakar med den (det tycker hon är jätte roligt)! 🙂

fsigge
1

jag har också en så tunnel från rusta🙂 Den är väldigt uppskattad!

sedan så gillar dom grenar som man kan "fläta" ihop till en krans som dom kan slänga runt. Svårt att beskriva.

Frida

cissi_1993
1

jag måste bara säga att de min lilla flicka uppskattar mest är nyckelknippan att kasta runt den hon hoppar upp på allt bara för att få tag i den lilla inte den stora.

anars en boll som släpper ut lite mat när hon knuffar runt den är väldigt rolig

[Lollo 97]
1

Hemgjord hantel av trä :)

Facie
1

#11 & #13 Den är faktiskt jätterolig, han älskar den. Brukar försöka ge honom lite av hans pellets i den och placera ut den någonstans så han måste hitta den, det gillar han, haha.

Pretty wise //

Nikki&Trixie!
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna leksak av trä med en liten bjällra i, köpte den på Arken Zoo för 39 kr. En annan smart leksak är en bandyboll (en sån med hål i). Den kan man klippa ett snitt i mellan 2 hål och så kan man stoppa in nåt gott (typ gurkskivor/vindruva) så kan kaninen leka med bollen 👍 Hoppas att du gillade tipsen 😊😄

| Instagram : @kaninen_trixie|

| Mail : mimisdotter@gmail.com |

Frosstis
0

Min kanin fattar inte riktigt att han ska göra sönder toarullarna när jag lägger godis i dom, han bara rullar på dom. Så jag köpte en aktiveringsboll till honom, men tyvärr så åker godiset ut jättesvårt och han ger upp efter ett tag. Jag gjorde även sådär att jag tog en toarulle, plattade till och vek typ 3 st andra toarullar o la i den ovikta, sen stoppade jag in hö o pellets. Men han ger upp för snabbt när det inte kommer ut godis då han rullar på den! Har även 5 st rör i olika storlekar och 4 st flyttlådor han kan gå upp på och in i men det gör han inte. Också en boll men pingla i men han puttar inte på den :p

Så jag har kommit fram till att den allra bästa aktiveringen är att springa runt. Han springer i hela huset och sen springer han tbx till sin bur och är helt utmattad i både kroppen och hjärnan :)