Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 557 ggr
Brillo
0

Hur hade ni gjort?

Jag kan ha Kolan i ett ganska stort utrymme större delen av dagen, men då avskärmat med kompostgaller istället för att hon ska få sitta i buren. Saken är den att så fort man skärmar av henne från ngt så gör hon allt som är i hennes makt för att komma ut. Hon gnager på kompostgallret, försöker hoppa över det, knuffar på det osv. Det spelar ingen roll hur stort man stänger in henne. Hon gör så ändå. Om man däremot stänger in henne i buren (bara) så gör hon inte så. Utan äter sitt hö, lägger sig ner osv. Känns inte som att det är så bra för henne att hon gnager på kompostgallret men det känns inte snällt att ha henne i buren heller. Hur hade ni gjort? Hon har både tunnel och grävlåda och jag brukar försöka göra små aktiveringssaker hon kan pyssla med men de skiter hon i. Hon ska bara genom kompisgallret. Tyvärr får det ju inte plats så mkt kul i bara buren.

VildaVittra
0

Har du provat att ställa in buren i det stora utrymmet med luckan öppen?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Brillo
0

Ja. Hon har alltid tillgång till sin bur också /:

Facie
0

Min kanin gör så när jag skärmar av en del med kompostgaller men han ger sig efter en stund när han inser att de inte funkar :)

Pretty wise //