Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1398 ggr
[Nettan120]
0

Vad menas med detta tok ryck?

Min  lilla tjej brunstar just nu så Tassen får vara på avstånd   enligt vad hon tycker. Hon nu fick hon sig ett tok ryck och började gräva som en galning sen tog hon upp allt hö i munnen och bar upp det till övervåningen på buren där huset finns.  Tror hon att hon är gravid då skendräktig??

Eller vad menas med detta ?

Fridaaaa
0

Kan vara så att hon är skendräktig? ja och att hon då tror att hon är dräktig.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nettan120]
0

Ok tyckte det verkar lite konstigt ryck av henne :)

[Nettan120]
0

Hur länge kan hon tro att hon är gravid ?

Fridaaaa
0

Olika hur länge de håller på

(dräktig inte gravid om man ska vara noga)

missan´s
0

Hon är säkert skendräktig?, hon kanske kan ha "påverkats" utav Tassen (Förstår det som att Tassen är en hane) om han har varit mycket omkring henne och i närheten, vet endel honor som har gjort likadant… (?)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

[Nettan120]
0

Aa då hon inte kan få barn då Tassen är kastrerad

Kaninernasbästa
0

Hur länge var det sen Tassen kastrerades? Konstigt.. Men avvakta nån dag och se om hon är likadan.

[Nettan120]
0

Innan jag köpte hatan ett år fram tror jag om inte längre :)

Fridaaaa
0

#7 Nja det är inte så konstigt att hon är skendräktig?, det kan alla honor bli, med eller utan burkompis 🙂

Smultrondraken70
0

Blir det för besvärligt för henne själv eller killkompisen så går det ju att kastrera henne:) då slipper man allt sånt. Vår hona är kastrerad men vi gjorde det mest för att hon var så förbaskat sur, morrade, vaktade, och hade sig, bråkade med hanen etc.

LillyMy
0

Jag skulle också rekommendera kastrering även av honan. Min hona och hane är kastrerade, tror det är lugnare både för mig och för kaninerna. Dessutom drabbas många honor av sjukdom om dom inte kastreras. Vet att man kan tycka att det kostar mycket men tycker det är värt det om kaninen kan få leva längre. :)

"Ha det gött, ät ej kött" Gapskrattar

[Nettan120]
0

Ska kolla upp saken faktiskt hon började rycka pälstussar igår med som tur är inte mycket :) Hon sitter just nu vid trappan som har åkt av ena kroken :) hängas upp igen min sambo sa att dom har stökat hela natten