Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 996 ggr
DjurälskarenEmelie
0

Han vill inte vara med mig, varför?

Hej! Jag hade skrivit detta inlägg innan på det andra kontot men jag kommer he in där nu så jag postar samma inlägg har nu så det kan fortsätta. Jag ber hemskt mycket ursäkt för att jag ältar detta hela tiden men jag kan inte hjälpa att jag ej kommer in på det gamla kontot:( och dels så är jag ganska less på att han är så tråkig. Man får liksom inget tillbaka så det känns så hopplöst. Jag har iallafall en kille på 3 år, han är emellanåt en jättetrevlig kille som blir så glad när man kommer till buren och om han är i hagen och om man kommer möter han och är jätteglad att man kommer och hälsar på… Men emellanåt är han inte alls så social och brys sig inte om jag kommer utan sitter bara kvar i hörnet i buren och väntar på mat och när han springer i hagen så när man kommer springer han bort istället från en. Någon mer som har en kanin som jag? Vad kan det bero på? Jag har skrivit några inlägg innan om att han inte bar sig själv men det blev bättre igen men nu är han nästan sån igen:( Tack

taylor__lambert
0

Alla har vi väl våra dåliga dagar, ibland så vill man ibland inte. Min kanin vill inte alltid vara med mig, och vissa dagar klättrar hon på mig för att få uppmärksamhet.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

DjurälskarenEmelie
0

Ja . Så kan det ju vara men det är ju det att han är så en ganska lång period så det år inte bara en tillfällighet. Men jag brukar vänta ut det och kanske liva upp honom lite med att låta honom springa fritt i trädgården:)

Kanin Love
0

Va mycket med honom och kanske ge honom en liten godis så ska du nog se att det löser sig:)

taylor__lambert
1

#2 min kanin ignorerade mig i tre månader för att jag hade varit bortrest XD hon är mycket långsynt min kanin. Hon bor inne i köket så jag gick ju in dit varje morgon och delar under dagen och varje gång vände hon rumpan till och ville absolut inte komma fram. Tog jag ett steg för nära skuttade hon tio steg bort XD

DjurälskarenEmelie
0

Ja, det är typ så min kanin gör också #4! Men jag får som sagt vänta ut det och jobba på men det är så jävla tråkigt när han är så såhär, ursäkta språket!

taylor__lambert
0

#5 förstår det, jag kan ju säga att jag tog väldigt illa upp när min kanin betedde sig såhär emot mig, hatade henne för det men det gick ju över. :)

DjurälskarenEmelie
0

Ja. Precis så är det, jag blir så irriterad och ofta ledsen när han bara iggar mig! Men Det känns ändån skönt att det inte bara är jag som har/haft kanin som beter sig så här:)

[IngenFantasi]
0

Min förra kanin hade ungefär som perioder… I bland va hon som en hund, va med mig överallt och kom när jag ropade och jag kunde släppa henne på gräsmattan utan att hon sprang iväg. Och ibland va hon tvärt om, då bet hon mig, morrade, rymde och vägrade komma tillbaka så man vart ju tvungen att leta efter henne och låna mormors hund som hade henne som sin valp ❤️Men aja dom kan allt ha sina perioder…

Men va bara som vanligt och ge inte upp, fast du ska kanske inte lyfta upp han om han inte vill det och sånt, utan kanske fjäska extra mycket 🙂 Det funkade på min 😉Lycka till med bråkstaken 🙂

DjurälskarenEmelie
0

Ja, som sagt! Det känna bra att jag inte är ensam om det här;) japp, får ge extra mycket godis och låta honom springa i trädgården, det blir han glad av!

mmois98
0

#9 Min kanin köpte jag när han var 1 år och helt galet aggresiv och rädd. Så han är mer att han heller inte vill vara runt en såmycket just där och då inne i buren eller ute på gräsmattan, men älskar att vara uppe i famnen! (Han är snart 6 år nu och är verkligen inte aggressiv längre)

Men det är något jag får acceptera för det är så han är. Din kanin kanske har dåliga dagar där han vill vara lite ensam, medans andra så vill han vara jättegosig. Men umgås mycket med honom, annars tycker jag inte att det låter som att något är "fel" hihi :))