Tovor på magen..
Jag märkte idag att Zippe har några tovor på magen och under hakan, han tycker absolut inte om att man tar han på magen så jag kan inte riktigt göra något, men jag har märktr att han biter bort dom själv så de verkar inte vara sånt stort problem, men den under halsen når han ju inte men hur jag än gör så kan jag inte få honom att vara still så jag kan klippa bort den, jag vet inte om jag ska låta den vara eller om jag kanske ska ta och kolla på någon djuraffär om någon dr skulle kunna tänka sig hjälpa mig med det. Eller ska jag bara låta det vara?
Jag tror han fått dessa då han vistades ute, tror inte riktigt han får dom nu som innekanin eller har jag fel?
Nå tips??

Alltså det är bara en liten under hakan.

Ingen?

Är han långhårig? För min kanin Myran hade tovor på magen och tassarna och under hakan när hon kom. I början gick det inte alls att få bort, utan ja var tvungen att vänja henne vid att ligga på rygg, nu går det jättebra att borsta bort tovorna där. Hon har inga tovor alls nu, förutom ett par få på tassarna.

Nej han är korthårig, han är också 5 år gammal och jättesvår att handskas med, han tycker inte om att man tar upp honom eller bär på honom å så, och jag är inte så kaninvan så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Han har alltså inte varit min innan för en månad sedan.

Okej, men be någon annan att hålla i honom medans du borstar bort tovan. Sen är det jättebra att vänja honom vid att ligga avslappnat på rygg. Det blir mycket lättare att klippa klor då!

Dom förra ägarna försökte massor att göra det också men det gick inte.
Men dom på magen verkar han lyckas med att ta bort själv så det är mest den tovan på halsen jag tänker på, efter som han inte tycker om att man ta på honom under hakan och på magen så är jag lite rädd att ta varken kammen eller en sax för att ta bort tovan att han då kan göra illa sig.

jo men jag tror att kaniner kan ta bort de mesta tovor själva fast under hakan är det inte så lätt för dom att själva ta bort dom. Jag har ni försökt pillat ut den tovan på halsen med nageln, lite är borta men det är fortfarande en bit kvar, jag kanske får fortsätta pilla bort imorron. Tur är att han blir helt lam när man kliar honom i nacken så det gick bra utan problem.