Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1353 ggr
chanelgucci
2

Vad är det för fel?

Hej! En av mina kaniner har blivit jätteunderlig på sistone. Ungefär 1 timme efter jag går upp morgonen börjar hon stampa. Till slut stampar hon ungefär 10 gånger i minuten i cirka 10 minuter. Varje morgon. När jag närmar mig buren springer hon och gömmer sig. Hon har varit likadan i några dagar. När jag kommer hem efter skolan är hon sitt vanliga jag. Hon är inte längre rädd och stampar inte. Även när jag släpper ut henne vilket jag gör ofta rycker hon ofta. Någon som vet vad det kan vara? Är orolig för henne!

taylor__lambert
0

Någonting som hon kanske ser men inte du? Det är ju morgon och då kan ju lite allt möjligt ta olika skrämmande skepnader

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

VildaVittra
3

Har du kollat i boet så hon inte överraskat dig med ungar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sockertoppens_kaniner]
1

Kan ju komma något på natten/tidig morgon och smyga runt hennes bur. Så hon fortfarande har nerverna utanpå när du kommer. Tänkte som #2 också. :)

[Melbun]
0

Knepigt :D Min kanin reagerade likadant och jag trodde först det var mig det berodde på men det visade sig att han var rädd för mat.. Typ ost, ostmackor, hamburgare och i princip allting tillagat. Han känner ju dessutom doften även om man inte är i samma rum.. kanske känner hon något hon ogillar?

taylor__lambert
0

Rätta mig om jag har fel, men TS har väl ändå bara två honor, det är iaf vad jag förstått av föregående trådar, då är det ju inte sån stor sannolikhet att det finns bebisar.

VildaVittra
1

#5 Som hon köpte för ett par veckor sedan. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Kaninernasbästa
0

Är det ute kanske en katt, det är Hedda rädd för :/ om det är inne kanske nån klocka galer (eller vad säger man)

chanelgucci
0

Hej och tack för svaren! Inga ungar och båda är könsmogna sedan länge så hade varit konstigt när de har suttit i samma bur hela deras liv (syskon). Trodde först att det var att jag bytte hårfärg men kom på att hon inte var rädd när jag hade färgat det precis. Hon är inne så kan ju inte vara någon katt eller något. Funderar på om hon tycker det är läskigt när jag sitter vid min spegel och sminkar mig, då hon ser in i den från buren. Ända sen jag började med det har hon hållt på så här. Ska testa stå i badrummet någon dag och sen byta tillbaka till rummet igen så ser vi om det är det hon är rädd för!:)

taylor__lambert
0

#8 hoppas det hjälper :)

Rmk02
0

Tass