Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 787 ggr
Alva13
0

En till kanin?

Hej! Min kanin Millan är jätte kelig och social av sig, hon älskar att vara med och gosa. Jag har köpt massor av roliga leksaker till henne som hon har i sin bur. Hon vill inte "leka med dem själv", utan hon vill att man ska leka med henne med leksakerna, då gillar hon det. Efter hon är så social så har jag tänkt på att skaffa en till kanin som sällskap och kompis, eftersom jag går i skolan på dagarna och hon är ensam. Vad tycker ni? Tacksam för svar, hälsningar Alva!

crystalguurl
0

Tycker nog du kan köpa en till då blir hon nog glad :)

Alva13
0

Okej, tack för svar;) Är det nån som vet om kaninen blir "mindre social" med sin ägare och andra människor om man skaffar en till kanin?:)

fsigge
0

#2 Om man redan har en kanin som är tam och så (som jag tror du har) kommer den nog inte bli mindre social om man är men den lika mycket som man var med den tidigare.

Om man däremot skaffar en skygg kanin och sätter ihop den med en annan kanin blir det svårare (det blev det för mig) att få den skygga kaninen tam. Eftersom att den söker skydd hos den andra kaninen.

Frida

tlover
0

#2 Det beror nog på kaninen i sig. Vi hade en skygg kaninhona som blev betydligt mer social med oss då hon bodde i en koloni (3 st honor). (till skillnad från vad #3 säger men hon kan vara undantaget som bekräftar regeln också).

l'm back

Alva13
0

Ok, tack för alla svar!;) ska höra med mamma och pappa👍😊

Kaninernasbästa
0

Vi hade en jättesocial kanin. Sen fick vi en omplacering. Hon var rädd och skygg. Men jättestor skillnad blev det inte. Eller han ville vara ute mer. Tanten älskar regn och Stampe då han satt gärna inne hela dagarna…