Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 475 ggr
Rebecka_02
3

Springer mot hinder alldeles för snabbt?

Hej hej! Jag har en hona jag hoppar med lite smått och hon tycker det verkligen är jätte kul, men ibland kan hon springa så som jag vet inte vad? Helt plötsligt bara rycker hon till och springer i världens fart mot hinderna hoppar fint över gör hon och det ser ut som hon har kontroll, hon ser inte så rädd ut vad jag kan se. Men jag kan varken stanna henne eller svänga eftersom jag inte vill dra i henne. Vad ska jag göra? Är hon rädd för nåt eller får hon bara frispel? Jag ger henne kondition minst 1 per dag så det kan knappast vara överskott av energi.

Storip
0

Vad kul att hon gillar att hoppa 🙂 du kan ju alltid lägga in ett inlägg på Kaninhoppning ifokus

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

josto_03
4

Jag har en kanin som gör precis samma sak så fort han får syn på ett hinder, men om jag håller emot lite i kopplet så stannar han. Jag tror bara att de är glada över att hoppa!🙂

Själv är jag glad över att han tycker att det är så roligt att hoppa, för annars skulle han väl inte springa så snabbt mot alla hinder han ser?🙂

Försök att svänga henne lite så att hon börjar att lyssna på dig. Så länge hon lyder dig spelar det väl ingen roll om hon springer lite fort?