Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 845 ggr
The Animallovers!!!
2

Han vill inte vara med mig

Hej! Jag har en kille på 3 år, han är emellanåt en jättetrevlig kille som blir så glad när man kommer till buren och om han är i hagen och om man kommer möter han och är jätteglad att man kommer och hälsar på… Men emellanåt är han inte alls så social och brys sig inte om jag kommer utan sitter bara kvar i hörnet i buren och väntar på mat och när han springer i hagen så när man kommer springer han bort istället från en. Någon mer som har en kanin som jag? Vad kan det bero på? Jag har skrivit några inlägg innan om att han inte bar sig själv men det blev bättre igen men nu är han nästan sån igen:( Tack

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

The Animallovers!!!
0

Putt

[Deshasix]
0

Min ena kanin som också är super social oftast kan också springa ifrån mig ibland eller vill inte ha med mig att göra, har märkt att detta endast händer om jag har stark parfym eller om jag bytt parfym. :o

Facie
0

Jag tror att de vill vara lite mer själva vissa dagar bara, sen beror det mycket på vilken tid på dygnet det är också tror jag.  Min kanin har vissa dagar där han mest är i buren och pysslar medan andra dagar är han bara med oss i soffan och springer runt. Sen mitt på dagen när de är som tröttast har jag lmärkt att de lätt blir mer tillbakadragna :)

Pretty wise //

The Animallovers!!!
1

Okej, tack så jättemycket för svaren, nu kan jag va lugn(haha) jag får se om man blir sitt vanliga jag igen, förra gången han var sån här så väntade jag ett tag och sen blev han ju sig själv igen, glad och nyfiken men nu är han i det här träsket igen… Aja jag får väl bara vänta ut det och stå ut;)

wonderland
1

Det är som med vi människor. Vissa dagar så vill man helt enkelt vara ifred :)

The Animallovers!!!
0

Ja så kan det ju vara men han blir så i perioder, verkligen tråkig och dyster och inte alls den glada kille jag känner:( han är så "sur" rätt så länge men sen blir han glad igen, alltså hans riktiga jag! Det är så konstigt!

The Animallovers!!!
0

Det känns så hopplöst nu:( Han är så himla tråkig, jag älskar ju min lilla kille men det känns bara så hopplöst när man försöker lära honom ett trick, man umgås med honom men man får inget tillbaka längre, blir så less på det här. Blir kaniner mer sociala mot sin ägare när de får en kompis eller blir dem mindre sociala och är bara med sin burkompis?

Imokey
0

vart har du köpt din kanin? uppfödare eller djuraffär?

[Deshasix]
0

#7 Vissa kaniner blir mer sociala med sin burkompis om man har två. Abel var väldigt tillgiven i början men är nu mera med sin kompis Vanessa. Vanessa är dock jätte mysig. Det beror helt på deras personlighet och vem/vad de väljer att prioritera helt enkelt. :)

The Animallovers!!!
0

#8 Från djuraffär:| #9 så om jag får skffa en kompis till honom kan det vara risk att han blir istället andra hållet, mindre social? Eller så kanske den andra kaninen är social eller kan båda bli helt osociala? Förlåt för att jag ställer så många frågor!