Är han en tjockis? :o
vet inte så mycket om kaniner men i mina ögonmått ser han normal ut ;)
Han ser inte tjock ut i mina ögon men efter en kastrering kan kaninen lätt gå upp i vikt så det man ska tänka på är att ge lagom med pellets.
Jag tycker inte heller att han ser direkt tjock ut. Rätt lagom…
säger som dom andra🙂
Frida
Jag tycker han ser helt normal ut så du behöver nog inte oroa dig. 🙂
Vänliga hälsningar Ellen 

Ser helt normal ut, absolut inte en "tjockis" ;)
Tycker inte han ser tjock ut:-)
Tack för svaren! Skönt att höra! :) han får ungefär en näve pellets om dagen så kanske aningen för mycket, men jag sprider alltid ut dem så han får leta efter dem, så han får aktivering på samma gång och han äter bra med hö. Men ja, skänt att höra att han inte ser tjock ut, ska säga det till sambo som tycker att han är fet!
Nämen titta vem jag hittade :D Melvin tycker Abel ser jättestilig ut! Det räcker egentligen med att bara ge hö (och grönt) om de lägger på sig. Melvin får bara hö och lite pellets som godis/ i sin godisboll och bara hö kan de ju inte bli feta på :)
#9 Nämen hej! :D Okej, jo jag vet att de egentligen inte behöver pellets men han älskar dem så mycket så jag tycker han ska få (A) men han brukade få rätt mycket "godis" innan också så det har jag iallafall lagt av med, och lagt in lite nya grejer i deras lekhörna så han rör på sig mer :3
Om du ska ge pellets och är rädd att han ska gå upp i vikt borde du ge mindre pellets iaf dem behövs ju egentligen inte :) tror en matsked räcker