Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 844 ggr
pernillaoscarsson
3

(S) Hane säljes akut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte hjälpa min kollega att bli av med hennes ena hane. Han har alltid bott tillsammans med sin bror. De är 1 år och ca 2 veckor nu. Nu hade de tydligen börjat bråka och kollegan har inte plats för en till bur. Hon behöver alltså bli av med en av hanarna.

Båda två är väldigt sällskapliga och keliga. Det är dock resultatet av en syskonparning så de är enbart till sällskap. Föräldrarna är två av mina ungar från 2013. Väldigt keliga båda två.

Det är ju aningen akut då de som sagt bor i samma bur nu och alla vet ju vad som kan hända.

Kaninerna finns i Landskrona. Jag hade gärna hjälpt till ifall jag hade haft plats för en innebur vilket jag inte har.Att det är inavel är det ingenting som syns eller märks. Inga saknade öron eller liknande.

Pris vet jag ingenting om men antar att kollegan bara blir glad ifall han får ett kärleksfullt hem. Jag har tyvärr ingen bild på dem. De är inte heller renrasig men liknar mest lejonhuvade dvärgvädurar. Båda är viltgrå brokade men mycket vitt.

Pappan är också vilt grå brokad, väldigt lik båda två. Korsning mellan dvärgvädur, lejonhuvad dvärgvädur och lejonhuvad kanin.
Mamman är viltgul och samma korsning

Bilden nedan är på föräldrarna. Ungarna är dock om jag inte minns fel lite mer viltgrå än vad pappan är.