Albino med svart nos?
Hej!
Min lilla kanin som jag fick hem idag har vit päls och röda ögon men hon har svart päls på nosen. Är hon albino, eller kallas det för något annat?
Mina kaniners insta: shiroandtotoro <3
bild?
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Rysstecknad kallas dem. De har i regel svarta öron också men är den wienertecknad också så kan de ha väldigt lite svart.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Jag kan nog fixa det i morgon, det är så mörkt nu😇
#2 Jaha, så dom kan också ha röda ögon? Nosen är inte bläcksvart, utan mer grå kanske. Har inte så stor koll på färg och teckningar, men jag tränar ^^
#2 Av ren nyfikenhet, är detta vanligt på ryssar? känner att mina färgkunskaper (eller snarare erfarenhet) brister där. Jag är väntar dock glatt på bild, det kan ju rent krasst vara en brokad + wienertecknad brun zobel t.ex. med väldigt lite färg.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Är kaninen fortfarande en unge så kommer färgen bli mer tydlig när den blir lite äldre. Men det finns rysstecknade med gråblå nos med, dessa kallas rysstecknad zobel blå och de med svart nos rysstecknad zobel brun. Gå in på kaninfarg.se och kolla i färgregistret :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Jag googlade på rysstecknad zobel blå och min kanin skulle kunna vara det! Än har hon väldigt svag färg men jag ska kolla noggrannare i morgon om hon har färgade öron och tassar (och om hon har det så är det väldigt väldigt svag färg, för hon ser helt vit ut…). 😃