Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1126 ggr
[Nettan120]
0

Bo i badrummet funkar de ?

Jag och sambon har även funderat på om kaninerna kan bo i badrummet för där kan dom gå fritt funkar det att låta dom bo där ? Då har vi höet på en filt och mat skål även vatten skål sen allt annat till dom eller blir det fel ? Sen sätta in dras toa så klart. För bordet blir för lite yta :)

[Nettan120]
0

Det är det ända stället utan tapet som dom kan gnaga på :)

claravincent
1

Om ni har dusch i det badrummet så bör ni tänka på var ni ska ha kaninerna när ni duschar och en stund efter när det är fuktigt😉

Men för att svara på din fråga, det är kanske inte världens bästa ställe att ha sina kaniner på. Men finner ni ingen annan lösning kan det nog funka.

[Nettan120]
0

Aa då :) då kan dom springa över allt så :) när vi har koll på dom :) dom älskar tapeter och inte smart att ha dom där det är tapeter ;)

[Nettan120]
0

Vilket det är över allt och vi kan ju inte vara vakna 24/7 för att vakta dom ;) Förutom badrummet :)

claravincent
0

Var bor kaninerna nu?

Fridaaaa
1

Hade inte haft dem där om det finns tvättmaskin/torktumlare där

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

claravincent
0

#6 Håller med 🙂

Marsvinsmamman
1

Badrummet känns  inte som en bra plats för kaninerna pga fukten. Även om kaninerna själva flyttas vid duschning som finns ju hö och strö kvar badrummet, och hö drar åt sig fukt och möglar lätt då. Dessutom är luften i badrummet fuktig en bra stund efter dusch, så jag tror det blir ohållbart. Nej,jag skulle inte valt att ha dem där.

[Nettan120]
0

Kaninerna bor i Tassens bur :) #5 #6 vi har inget sådant i badrummet Vart annars kan man ha dom tills vi fått bättre yta?

Fridaaaa
1

#9 Skulle ni planerat innan Papaya kom hem igen tycker jag. Men gör en "hage" av kompostgaller och ha till buren annars så länge?

[Nettan120]
0

Ok men mamma skulle sälja henne så snabbt typ denna månad och det ville inte jag pga hon är mitt allt och så :) Ja får göra det sen skaffa en större bur när vi väl får bort bordet :)

Fridaaaa
1

#11  Två kaniner hade jag haft den största inneburen som går eller då om ni vill spara pengar: Ha kvar buren ni har men gör kompostgaller Hage runt om.

[Nettan120]
0

Aa :) hade inte tagit henne i fall mamma inte skulle sålt henne men bättre så :)

farvendal
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade min hona boendes i badrummet en tid (typ 1,5 år). Hon var sällan instängd där inne dock, var jag hemma fick hon skutta fritt i lägenheten. Om hon var där inne (hon älskade att sitta under badkaret av någon anledning..) när jag duschade så fick jag gott ha dörren lite på glänt så att det inte blev så sjukt varmt och fuktigt. Jag har väldigt bra ventilation i badrummet också, något som är väldigt viktigt. 

Hon hade dock en bur där hon åt och gjorde sina behov och där hon var instängd nattetid (annars krafsade hon på dörren så jag inte kunde sova..). Jag testade en gång att bara ha en bajslåda och en låda med hö men då var det strö i hela badrummet. 

Hade jag haft tvättmaskin där osv hade hon inte fått bo där dock. Inte heller om jag inte kunnat ha henne fritt så mycket som jag faktiskt kunde.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se