kFrågor ang voljärbygge?
Hej! Jag kommer i framtiden flytta till en gård där jag kommer ta emot djur som behöver hem. och jag vet att många kaniner behöver just det, hem. Min tanke är att jag ska bygga en riktigt stor utevoljär med ett rum som de kan gå in/ut ur som de vill.
Vilka temperaturer gäller det då i rummet? skall det skilja sig från sommar till vinter?
Tycker ni detta är ett bra sätt att låta kaniner springa fritt mycket, socialicera osv, eller har ni andra ideer?
Sedan hur introducerar man nya kaniner på detta sättet? tänker att det int bara är att släppa ihop allihopa haha :)
Först måste jag bara säga att okastrerade hanar absolut inte ska gå tillsammans. Men det kanske du redan visste. :)
Annars så med temperaturer så spelar det inte så stor roll. Kaniner anpassar sin päls efter hur det är där dem bor. Som de får vinterpäls på vintern och sommarpäls på sommaren. Men man ska inte ta en kanin som bott i 20 grader för att flytta ut till 0 grader och tvärt om.
Att introducera nya kaniner för varandra låter jag någon annan som är kunnig svara på. Då jag bara parat ihop kaniner för att bo två ovh två. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Tack! Jo alla djur som kan kommer kasteras hos mig, och såklart kommer alla som är ute i voljären att vara kastrerade.
tanker väll mer att om de går in och ut mycket de vill och om jag har temperaturen på 22-23 grader och det kanske är -tio grader kanske det blir för stor skillnad menar jag? :)
Låter som ett härligt ställe för kaniner! Lycka till! 🙂
Vänliga hälsningar Ellen 

En fråga: Är det här som någon "Burbygges-tråd" eller vad det nu heter?
Vänliga hälsningar Ellen 

Det vet jag inte xd undrar väll mest temperatursvis om det haha men man skulle väll kunna säga det? xd
Men om man gör så att man har rummet isolerat enbart. Då håller det ju värmen på vintern och så vidare, hade det funkar bättre än att regulera vilken temp det är? .)
#5: Mina kaniner bor ute året om utan problem. Tror inte du behöver oroa dig så mycket om hur varmt eller kallt du har det. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Okej :D
Du behöver inte ha isolerade rum/bolådor åt kaninen, se till att det finns bolådor/hus som är VINDTÄTA och fukttäta, dvs ha ingen jättestor öppning där de ska in i huset utan ha liten öppning och gärna tak runt så att inget regn/snö kan ta sig in o blåsa in.
Kaniner som bor ute som du vill ha det kommer få det jättebra, tänk också på att de behöver ytor där de kan sitta som är en bit ovanför marken så de kan komma undan från kylan från marken.
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Okej, jo vindtäta och vattentätta viste jag om! :D Jo de kommer inte bara ha mark så sätt utan kommer finnas mycket eksaker och bolådor och gömställen osv, men såklart mycket pats till att springa och så också :)