Mina Kaniner !
Tänkte presentera de kaninerna jag har för tillfället :)
Åkerbys trouble in paradise
Smeknamn: Mezzie
Född: 2011
Ras: Hare/Dvv
Kön: Hona
Färg: Viltbrun
Vikt: ca 1-2 kg
Ögonfärg: Bruna
Favoritmat: Morötter/Äpplen_
E: Vet ej namn
U: Vet ej namn
Om: Mezzie är en underbar tjej som vill vara med överallt hon är lite blyg men är en ängel när hon kommer fram, hon är ingen tjej som gillar höga ljud utan håller sig mer undan och tar det lugnt istället för att leka hela dagarna som dom yngre kaninerna. Hon är min sällskapskanin som jag kan ha med mig överallt, hon är lös ute i ladan och hänger med mig vart jag än går. (Min lilla hund) Hon är även tävlad i Lätt men blev för mycket runt omkring._
Har tyvärr ingen bild på henne för tillfället men ska försöka ta så fort det blir bra väder!
Striken´s Kaniner
www.strikenskaniner.weebly.com
Striken´s Emily
Smeknamn: Emily
Född: 2012-09-05
Ras: Dvärgvädur/Hermelin
Färg: Madagaskar
Vikt: 1,2kg
Ögonfärg: Brun_
Favoritmat: Drops med jordgubbsmak__
E: East Of Jumping
U: Black On White Busan
Om: Är en otroligt trevlig liten tjej som har haft underbara ungar, har haft henne sen hennes första steg mot världen, fastnade direkt för henne och hon blev min absoluta favorit bland ungarna det året. Han är en tjej som älskar att bli borstad och klappad kan vara lite blyg i buren men utanför ska hon hoppa upp i famnen, har även hänt att hon har somnat i famnen när man har myst med henne._
Striken´s Kaniner
Har problem mad att lägga upp bilder med denna datorn så får fixa det lite senare :)
Striken´s Kaniner
Åkerbys Burning In The Skies
Smeknamn: Lillryssan
Född: 2012
Ras: Rex
Färg: Brun Zobel Rysstecknad
Vikt: ca 2 kg
Ögonfärg: Rödögd_
Favoritmat: Morötter__
Om: Lillryssan är den tjejen som får upp hela kaninstallet på topp varje dag, hon gillar att vara om given av människor, kommer fram när man öppnar buren och sitter gärna i knäet i flera timmar och myser. Hon går ihop med alla kaniner så länge de är snälla mot henne. Hon är en fantastisk mamma, jag har aldrig sett en kanin leka med sina ungar på det sättet som hon gör. Hennes ena dotter ^Blue^ är hopptränad och hoppar över det hon möter :)_
Striken´s Kaniner
Skyfall´s Piggelin
Smeknamn: Piggelin
Född: 2012-03-26
Ras: Lejonhuvad/Hermelin
Färg: Gul/Svart Japan
Vikt: 1,5kg
Ögonfärg: Brun_
Favoritmat: Salladsblad __
U: Skyfall´s Thea
Om: Piggelin är en försiktig tjej som kan ha lite temperament under dräktighet men annars är hon en ängel som är liten och söt men sin lilla fluff i naken. Fantastisk liten tjej som är på topp varje dag, otrolig mamma som gör allt för sina ungar._
Striken´s Kaniner
Striken´s Clear Blue Sky
Smeknamn: Blue
Född: 2014-05-08
Ras: Dvärgvädur/Rex
Färg: Blå wienertecknad WÖ
Ögonfärg: Brun
Favoritmat: Allt hon kommer åt
E: Snöflingans Prinz Von Hessen
U: Åkerbys burning in the skies
Om: En stor tjej med mycket krut i benen, hon kommer bli en kanon bra hoppkanin. Hon är väldigt lättlärd och har alltid hoppat över alla hinder, har fått några pet här hemma men hon stannar aldrig. Hon hoppar luftigt så man kan tro att hon flyger över dom små hinderna som ser större ut när hon hoppar. Hon kommer få sin första kull i å.
Striken´s Kaniner
Striken`s Schnurrbart
Smeknamn: Musen
Född: 2014-05-07
Ras: Dvärgvädur (Lite inslag av hermelin)
Färg: Madagaskar wienertecknad WÖ
Vikt: 1kg
Favoritmat: Kvistar/Gräs
E: Snöflingans Prinz Von Hessen
U: Striken´s Emliy
Om: Liten och pigg tjej som förhoppningsvis får lika söta ungar som sin mamma, hoppning är inte högst upp på gilla listan, hon föredrar att äventyra och hitta på lite hys he he he!
Hon är galant att ha med sig överallt då hon älskar att ta en egen tur och se sig runt om på gården. Hon är en riktig liten upptäckare.
Striken´s Kaniner
Hjärdhem´s Holly
Smeknamn: Holly
Född: 2012-05-27
Ras: Gotlandskanin
Färg: Gul m vita tecken
Vikt: ca 3,2kg
Favoritmat: Kvistar/ Torkad majs
E: Sjöli´s Rex
U: Jordbrons Chili
Om: Min stora nallebjörn som älskar barn och kan bara slappa hela dagarna, och andra dagen leka hela dagen, hon är en riktig mysare som älskar att bli klappad och hoppa runt fritt. Hon är galen i godis men tar det försiktigt från handen om barn ger henne, hon är en perfekt första kanin.
Striken´s Kaniner
Söderslätts Gisela
Smeknamn: Pyret
Född: 2014-03-26
Ras: Rex
Färg: Gepardtecknad
Vikt: ca 1-2kg
Favoritmat: Frukter
E: Villy ^Gepard^ 94p
U: Alexandrine ^Gepard^ 94p
Om: Min lilla prinsessa som är otroligt vacker att se på, även hennes temperament är helt underbar, hon är lugn i alla situationer och alltid lika glad och lekfull. en riktig mys ninnis :)
Striken´s Kaniner
Åsgränden´s Ylva
Smeknamn: Ylva
Född: 2012-05-13
Ras: Dvärgvädur
Färg: Havanna wienertecknad WÖ RB
Favoritmat: Drops blåbär smak
E: Sunnerstas Blomma
U: Stjärnornas Molly
Om: Ylva är en gran tjej som kan ha lite surig temperament vid dräktighet, annars är hon nyfiken och vill vara först fram i hagen när man kommer. hon är väldigt mysig när man ger henne en chans men man får inte glömma att kolla till henne för då hittar hon på lite hys haha, hon är som en busig kaninunge i huvudet ;)
Striken´s Kaniner
Snöflingans Prinz Von Hessen
Smeknamn: Hugo
Född: 2011-05-26
Kön: Hane
Färg: Svartgul japan wienertecknad WÖ
Favoritmat: Mat, mat ,mat
E: Blåbärets Amarone
U: Valentinos Tivoli
Om: Hugo är en underbar kille som älskar att vara på banan, han älskar verkligen att hopp. En kille som gillar fart och en massa kärlek. Inne på banan är han en helt annan kanin så länge han får hoppa så är han nöjd. han är tävlad i msv, men efter en lång paus har han kommit tillbaka.
Striken´s Kaniner
Chippen
Smeknamn: Chippen
Född: 2008/9
Färg: Viltgul
Favoritmat: Morötter står högt upp på listan :)
Om: Chippen även kallad hundraåringen är min gamla gosse björn som är hur gosig som helst, han vill helst vara i centrum om han inte får vara det går han och sover. han har blivit lat i äldre dar men vissa dagar kan man tro att han är en bäbis :)
Striken´s Kaniner
Hugo Junior
Smeknamn: Junior
Född: 2011-06-15
Färg: Zobelsaimes grå
_Favoritmat: Kvistar (helst Björk)
_Om: Hugo är en underbar kille som alltid är lika gosig, han är tränad och tävlad, hade debut för inte så länge sen i hoppningen där det gick grymt bra, om jag inte minns fel kom han 3a utav 27 kaniner är väldigt nöjd över min gosiga prins:)
Striken´s Kaniner
Enzo
Smeknamn: Enzo
Född: 2010
Ras: Dvärgvädur/Hermelin?
Färg: Viltbrun Brokad/Sheck
Favoritmat: Färsk Gräs
E: Okänd
U: Okänd
Om: Enzo kommer från ett omplacerings hem med några av de andra kaninerna, från dag ett har han vart en av hanarna som jag fastnade för direkt. han är helt magisk, han är lite lik oss människor, på morgonen har han morgon päls, som han sitter och slickar fint hela dagen för att impa på kvinnorna :)
Striken´s Kaniner
Muschi
Smeknamn: Muschi/Knas
Född: 2010?
Färg: Viltgul mantlad
Favoritmat: Allt
E: Okänd
U: Okänd
Om: Muschi är nog den underligaste kaninen jag någonsin har träffat han förstår en till punkt och prickar och världens snällaste kanin. som jag brukar säga till grymt snälla djur, så dum så att han/hon är snäll han är en av dom:) Han kan mysa i flera timmar och är extremt smart, han öppnar buren på något konstigt sett och hämtar saker och sen hoppar han in och sitter där tills jag kommer och stänger buren för honom :)
Striken´s Kaniner
Tholalunds Tyr
Smeknamn: Mango
Född: 2008
Ras: Gotlandskanin
Färg: Tricolor
Vikt: 3,5-4 kg
Favoritmat: MORÖTTER!!!!
E: Tholalunds Kåre
U: Tholalunds Laufey
Om: Min andra stora nallebjörn/hund, som hänger efter en vart man än går när man är hos kaninerna. han är den första och enda hanen jag har haft som kan leka med kaninungar utan att göra dom illa, han är troligtvis steril då parningarna med honom inte har lyckats, men han är perfekt precis som han är :)
Striken´s Kaniner
Har fler men har inte all info om dem så jag väntar att ta dom tills jag vet mer :)
Striken´s Kaniner
Prinz von Hessen väger INTE 1 kg… snarare 2-2,5… har du vägt dina kaniner öht? :P
Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel
Sajtvärd på Harkaniner Ifokus
Ja det har jag gjort, har skrivit fel där ska vara 2,2 kg
Striken´s Kaniner