Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2039 ggr
Svartsynt
0

Hur visar era kaniner tillgivenhet?

Jag är nyfiken på hur era kaniner visar sin tillgivenhet mot er? Gör de någonting speciellt för att visa att de tycker om er?

Min förra kanin slickade mig överallt där han kom åt, hela tiden. Det var så mysigt att ligga på sängen och ha honom liggande på magen/bröstet och så slickade han mig hela ansiktet. Och då jag gav honom mat slickade han hellre mig på händerna än att äta maten. Han var väldigt speciell och det fick mig att känna mig alldeles varm inombords att han visade så tydligt att han tyckte om mig och ingen annan (för det var bara mig han gjorde så mot). 

Jag har nu en ny liten kanin hemma nu som jag har haft i en månad. Han är superfin men han har än så länge inte slickat på mig en enda gång och han visar inte direkt att han tycker om mig. Det enda jag verkar duga till är att ge honom mat, som verkar vara det han älskar mest av allt. 😂 (Har förstått att många kaniner är så, men det är väldigt olikt min förra kanin som var väldigt liten i maten och som sagt tyckte han mer om att vara med mig och visa mig sin kärlek mot mig än att äta.) Jag skulle önska att Accio också började tycka om MIG och inte bara maten jag ger honom. Hur ska jag uppnå det? Har ni några tips?? 

Det här blev ett längre inlägg än jag tänkt mig, men poängen med det är: Hur visar era kaniner att de tycker om er? Och har ni några tips? på hur man kan få sin kanin att älska en och vilja vara nära en och tycka om att mysa/bli klappad?

thea_thea
0

Min kanin slickade på mig och la sig på min mage och gosade in sig. Urmysigt,

Frosstis
0

Min kanin slickar också på mig hela tiden och följer efter mig vart jag än går o puttar sitt huvud under mina händer o fötter för han vill att jag ska klia han på pannan. När man har kliat ett tag så börjar han slicka på handen ett tag men sen vill han bli kliad igen. Min förra kanin slickade inte på mig men ville gärna vara nära o mysa.

Moalinn
0

Min innekanin visar det på ett sådant sätt att han följer efter mig, ställer sig på mina fötter när jag är i närheten, hoppar upp i mitt knä när han inte gillar läget och så vidare. Sen tycker han om att pussas också (slickar inte). Ligger jag på hans matta så kommer han och lägger sig på min mage/rygg.

Syrrans kanin har börjat slicka på mig. Är inte ofta jag är hos henne och plockar upp honom men när jag väl gör det så slickar han väldigt mycket haha. Så på något sätt har man väl lyckats få hans tillit också.

Utekaninerna vet jag inte. De kanske inte tycker om mig lika mycket. Nämen de kommer fram när jag kommer, älskar att bli klappade på huvudet och lite sådant. Den enda som inte kommer fram när jag kommer är min fluffiga lilla tant men jag tror anledningen är för att oftast när man plockar upp henne så kan man inte låta bli att borsta (lång päls som tovar sig lätt), så hon tycker väl inte att det är jättekul. Men hon trivs och det är huvudsaken :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Frosstis
0

Å andra sidan så slickar Charlie på alla han träffar och följer efter alla och sådär, men han älskar väl bara alla människor och djur i hela världen … Haha!

[Nikita14]
0

Alla mina kaniner (förutom en) tycker om att sitta i famnen och bli klappade.  En av dem slickas gärna i ansiktet och händerna, och följer efter mig när jag har henne lös.  Hon är den enda av de 10 kaninerna jag haft som slickats.   

En annan kanin följer mig hack i häl och vill gärna bli upplyft, men slicka har hon aldrig gjort.

[Mi-rand-a]
0

Snuttis som tyvärr avlidit sov alltid bredvid mig på nätterna och när jag vilade på dagarna, sen hängde han efter mig för det mesta, kom och satt i köket när familjen var där m.m pussades väldigt mycket på mig. 

Mina kaniner jag har nu är som plåster efter mig vart jag än går.

[Lollo1402]
0

Lollo kommer fram hela tiden när man är i närheten. Hon kommer när jag ropar också:) Sedan slickas hon väldigt mycket. Hon buffar på mig ganska mycket också:)

Nejko kommer också fram hela tiden. Han älskar att klänga på en och sådant:) Så mina kaniner kommer fram till mig och lite sådant;)

Kaninernasbästa
0

Stampe=kan sitta hur länge som helst och bara gosa! han slickar även händer! dock har han börjat fundera om det kan vara mat hihi Hedda= tycks tro att mina ben är gjorda av godis och slickar mig från topp till tå. Hon lägger sig ner och man ser när hon slappnar av

[ellenhellstrom]
0

Har hört att om man vill att kaninen ska bli mer tam och van vid dig (förmodar att gosigare ingår då också) så ska den få springa fri mycket i ditt hem, om du har den inne. Då vänjer den sig vid din tillvaro och kanske blir lite mysigare och visar att den tycker om dig. Jag jobbar på de och försöker ha min fri i hemmet så mycket det går. Han kommer fram till mig när jag sätter mig på huk och jag får gärna lyfta upp honom, och han klättrar upp på min axel om han är rädd och gömmer sig i mitt hår. Men han är fortfarande liten så har inte haft honom så länge så hoppas att han ska vänja sig ännu mer vid mig och visa mer tillgivenhet. :)

ClaudiaBarbosa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft min kille i några dagar bara han va en ute kanin men jag tror att hitintills ha jag lyckats ganska bra igår jag satte mig i sängen och hade honom i famnen och ha låg där ganska länge men ha är verklingen väldigt rädd idag när jag tog upp honom så va han inte så jättevillig av sig så han nafsade lite grann på mitt finger så att jag skulle släppa honom 😂 Men jag försöker att inte stressa upp honom jag tar upp honom mest när han är lugn o så jag pratar med honom också väldigt mycket och har honom lös i mitt rum :D men för det mesta så kommer han för mat :P

indra-bus
0

Han slickar på mig. Sen följer han mig överallt. Hoppar runt benen hoppar upp på benen hoppar upp i soffan så fort jag lägger mig där.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.