Intressekoll Alva + Zonic
I slutet av maj kommer denna spännande kull mellan Starlight’s Hearts In Atlantis och Jasmines Ch Med Vilja födas här hemma. Detta är en kull som jag tror kommer att ge hindersökande, lättstyrda och kelsjuka harkorsningar med mycket fart på banan och en stor glädje för hoppningen. Jag förväntar mig lagom stora (2,5 kg) ungar med snygga slanka hoppkroppar i roliga färger.
Jag letade länge efter en hane med alla de egenskaper jag värdesätter till Alva. När jag fick reda på att jag fick låna Zonic blev jag superglad, han har verkligen allt jag letar efter! En riktig liten gosebjörn med det där extra på banan.
Zonic har otroligt mycket framåtdriv och fart på hoppbanorna. Han är lättstyrd och gör alltid sitt bästa. Trotts sin lilla storlek slänger han sig över elit-hindren, man riktigt ser hur kul han tycker att det är. Zonic har samlat på sig en hel del cert genom åren och är numera en 8 årig pensionär.
Meriter
4:a Sveriges Hoppkanin 2008
4:a Sveriges Vinstrikaste Hoppkanin 2008
7:a SM Krokig Bana 2008
12:a SM Krokig Bana 2010
13:e SM Krokig Bana 2007
15:e SM Längdhopp 2009
2:a GKHT:s Jubileumspokal 2008
Vinnare av Göransson Cup 2007
3:a Jönssons Cup 2007
Klassad:
Rak: Elit, 2 C
Krok: Elit, Champion 4 C
Höjd: Elit, 75 cm
Längd: Elit, 2 C, 220 cm
Alva är en stor och slank tjej och inget annat än vacker. Kommer alltid fram för att hälsa i buren och är väldigt snäll att bära och handskas med. Hon älskar att mysa och tuggar nöjt så fort hon får kel. En väldigt rolig kanin enligt mig!
Som hoppare är Alva självsäker och även hon framåt. Hon hade inte sätt ett hinder innan hon var 8 månader, men utvecklades snabbt när jag började träna henne. När hon är på humör så springer hon på i perfekt tempo och hoppar hindren hur lätt som helst. Jag märker tydligt att hon trivs i medelsvåren, där taggar hon till lite extra och slänger sig över hindren. Hon är en typisk hare på banan och vill göra på sitt sätt. Och när hon får göra på sitt sätt är hon en fullkomlig dröm att hoppa.
Klassad:
Rak: Medelsvår
Krok: Lätt, 1p
Höjd: ej startad
Längd: ej startad
Visa intresse: Om du har några frågor eller är intresserad av en unge är du varmt välkommen att höra av dig. Det är inget bindande. Det är inte först till kvarn som gäller.
Ort: Ungarna kommer att finnas vid Enköping (utanför Stockholm). Transport brukar alltid gå att lösa!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Zonic hoppar Kista