Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 508 ggr
Cindy S
0

Rekommendera bottenströ från Granngården?

Vad rekommenderar ni från Granngården? Det är antingen det eller en liten djuraffär nära mig. Jag bytte tillbaka till deras lättströ av hampa efter att ha haft spån i en månad och känner nu det jag förut trodde var hösnuva. Jag känner en stark reaktion av lättströet. Jag sålde nästan Ta-Sia för att jag trodde jag hade hösnuva. Nu verkar det som om det var ströets fel. Papperspellets går inte heller, det mumsar Ta-Sia på. Har Granngården andra bra alternativ? Hö suger ju upp dåligt och dammar, men är billigt.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

VildaVittra
0

Jag kör med deras kutterspån, till angoror använder jag halm. Tycker båda alternativen är bra, var inte så jätteimponerad av lättströ.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cindy S
0

Är halm bättre än hö?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Idakarrlsson
0

Du kan ju testa att ha spån i botten och halm på? Blir lite bättre uppsugning då.

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

[RC1393]
0

Har halm till min dammkänsliga häst och hon reagerar inte, står hon på spån en natt så har hon hosta 1-2 veckor efteråt så halmen är inte särskilt dammig.  Precis som #3 säger så får man köra på något annat strö i botten för uppsugningsförmågan.

Finns ju någon pellets till hästar som man vattnar och då faller den isär och blir som spån, minns inte vad den heter dock.

farvendal
0

Spån med halm ovanpå kanske?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Facie
0

Jag skulle rekommendera att byta ut mot madrasser/filtar osv istället :)

Pretty wise //

Agda
0

Torv med hö ovanpå använder jag i kaninernas burar. Nackdelen är att torvet fryser om man har det utomhus denna årstid. Inomhus kan torvet vara lite dammigt, men är kaninen ingen grävmaskin så ska det fungera ok (jag själv har lagt ut tidningar runt inneburen och på dem har mesta torvdammet hamnat).

farvendal
0

torv inomhus är inget att rekommendera.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Cindy S
0

Jag borde ha nämnt att jag skulle ha bottenstöet i toaletten. Så halm, vilket har stora strån, kanske inte skulle bara så lätt att lägga där. I resten av buren har jag mattor/filtar.

Min säng är alldeles bredvid buren, så dammigt torv är inget alternativ.

Det kanske blir bättre med spån då.

Jessica Jones (2015-)