Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1564 ggr
stampe123
1

Registrera gårdsnamn, vart?

Hej, jag undrar vart man registrerar ett gårdsnamn när man till exempel ska "döpa" en uppfödning. Hur går det till? Vart gör man det? Kostar det något? Vad "händer" när man registrerat det?

tussen12
0

Inom SKHRF eller SKAF?

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

tussen12
0

Om du ska regga inom SKHRF så måste du vara medlem i en hoppklubb och tävla. Det kommer två kontrollanter och kollar lagar som jbv har bestämt. Det kostar en liten summa, tror det är 250kr?

Det som händer är att dina uppfödningar har tillstånd till att hoppa med ditt uppfödarnamn på tävlingar 🙂

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

stampe123
0

Men om man tänkte typ ha ett omplaceringshem typ, och vill ha ett namn. Vart ska man registrera sig då? Och måste man fråga om lov för att ha ett omplaceringshem och isåfall till vem ska man fråga?

RebeccaG
0

Eftersom du inte bedriver någon Avel behövs det inte registreras om kaningård.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Ljungåsen
3

Omplaceringshem ska följa reglerna i L120, vilket innebär att man ska söka tillstånd om man placerar om fler än fem kaniner per år. Se här.

stampe123
0

Har några frågor om det, så vem ska man mejla till? Länstyrelsen? Förlåt att jag kommer med så mycket frågor😀

Ljungåsen
0

Du kan ställa dina frågor till Jordbruksverket, men börja gärna med att läsa L120.

stampe123
0

Har skickat ett mejl nu, tack för all hjälp! :)