Vi har bytt namn
Äppelträdets kaninselar har bytt namn till vitsippans selar. www.vitsippansselar.weebly.com
Vilka är "vi"?
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Det står ju?
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
jag tar ett företag som"vi"
#0 Ser att du inte har reglerbara spännen på dina selar, det verkar väldigt opraktiskt att inte ha, om nu kaninen skulle ändra kroppsform. Bara en tanke.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Ok, har också tänkt på det men inte hitta några sånna
Finns det inte en uppfödning som heter vitsippans?
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#6 Japp, det gör det, 2st ifall jag inte missminner mig?
En "hobbyuppfödare" och en som föder upp bj, hermelin, sallander & rex.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Då är det ju bra och höra om man har tillåtelse att använda namnet. Jag skulle inte bli glad om någon använde mitt uppfödarnamn.
#8 Håller med, jag hade blivit väldigt arg ifall någon tagit 'mitt' namn, reggat eller ej.
Snabb fråga: Om man skickat en fråga/beställning, hur lång tid tar det innan man får svar?
Skickade för 2-3 veckor sedan och har inte fått något svar.
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Men är uppfödarnamn upphovsberättigade om de är döpta efter en blomma? Det är ju inte ett eget påhittat namn.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#10 du har rätt, men man "äger" delvis namnet.
Jag har registrerat mitt uppfödarnamn Kringlans inom SKHRF, jag skulle bli förbannad om någon använde det, faktiskt.
Förstår inte riktigt problemet. Det är ju helt olika verksamheter. Hade det varit två kaninuppfödningar med samma namn, visst, det hade inte varit så bra, men detta är ju en tillverkare av selar?! Går inte att blanda ihop en kaninuppfödning och en seltillverkare väl?
Vitsippans finns för övrigt både som hunduppfödning, hamsteruppfödning, förskolor, äldreboenden osv .
Det viktiga är väl att det inte är samma verksamhet? Tex "Teddytassen", det finns både en kaninuppfödning och en hunduppfödning som heter så…
Det handlar om hyfs, har någon annan namnet så varför ska man använda det då?🤔 Det finns faktiskt namn som ingen använder. Eller så kan man slänga ihop ett eget namn och använda. 🤪
Fast fortfarande förstår jag inte varför man inte kan använda det neutrala namnet "Vitsippans" om det är olika verksamheter?
Då finns ju inte risken att blanda ihop, och som jag sa så finns det många olika verksamheter sm heter "Vitsippans", och jag tror inte att kaninuppfödningen var den första av dem….
#14 Nja jag ser det som risk. Finns de som blandar ihop även på olika djurarter,och tror att det är samma person som föder upp samma. Visst det går inte att göra åt men tycker som andra här att det är bättre att ha ett namn som ingen annan här, mer unikt dessutom 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#15 Blanda ihop seltillverkning och kaninuppfödning alltså?
Och hund, hamster och kaninuppfödning, visst finns säkert de som rör ihop det, men hur seriös är man då?
Visst kan det vara bra med ett unikt namn, men just "vitsippans" finns så många så det spelar liksom ingen roll. Var inte många år sen jag arbetade på "Vitsippans förskola" tex.
#16 Hur menar du nu "hur seriös är man då"? För att andra blandar ihop ens namn med andra betyder inte att man är oseriös eller hur menar du? Det du skrivit är lite snurrigt tyvärr.
Du har inte riktigt förstått vart folk vill komma med det dem skrivit tyvärr med tanke på ditt svar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.