Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 768 ggr
Yawwisen
1

Inte snöa in i buren?

Hej! Hur gör ni som har utekanin på vintern när det snöar så att det inte kommer in snö i buren, eller att det blir mycket drag när det blåser, när ni inte har en bod etc att ställa dem i?

Suskiv
1

Pressening över delar av öppningen för att få mer vindskydd

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Iaemi
0

Våra tak på burarna går ut en bit så att snön inte faller alldeles över gallret. Sedan har varje kanin en del av buren som inte är öppet för drag osv där de kan gå om det blåser mycket. Blir det mycket snö skottar vi såklart, men nu har det knappt blivit ett snötäcke. :)

taylor__lambert
0

presenning

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Agda
0

Jag häftade på tidningar och sedan sopsäck utanpå halva burdörren en gång när det var dåligt väder.

Katti
2

jag rekommenderar starkt skivor av plexiglas eller byggplast (som det ju är lätt att sätta precis där det behövs med häftstift!). Med andra lösningar blir det ju också väldigt mörkt i buren och precis som vi behölver kaninerna det ljus de kan få under den här årstiden 🙂.

[vdotrota]
0

VI har en ram av reglar med åldersbeständig plast från byggmax på.

tlover
0

Vi har ett tak som går långt över våra burar helt enkelt (det hjälper även då det är varmt på sommaren, det är alltid svalare hos kaninerna).

Men innan vi hade kaninerna där så har vi också testat sopsäckar lite som #4 och det funkade också. (sopsäcken var åt det håll det alltid blåser från så dom fick ändå ljus, såklart är sopsäcken på utsidan).

l'm back

NelliMohrle
0

Lägger en grov filt över. Skyddar även mot kylan :)

Älskar kaniner Kär

Yawwisen
0

Hej! Tack för alla svar! Vi har typ "plastglas" utanpå burarna på vintern, men det känns som att det inte blir tillräckligt ventilerat trots många lufthål. Nu har jag bara två kaniner, men hade tänkt skaffa fler burar då jag ska börja föda upp, och då skulle jag vilja ha en mer praktisk lösning. Sen blir det frost/is på insidan av "glaset/skivan" och det går inte att ta bort pga gallret. Inte för aty kaninerna verkar bry sig men dem ser inte ut, tror ni det gör något?

[Zachapacka]
0

Sätter fast en träskiva över galler delen :)

Yawwisen
0

.

RebeccaG
0

Jag hänger presseningar över burdörrarna, funkar prima både vid regn & snö.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube