Kanin iFokus

Kanin

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1127 ggr
Hopi
0

KANIN.ifokus eller...?

Tycker det verkar bli mer o mer som inte handlar om kaniner här.. Fast det ju heter kanin.ifokus.. Visst ska det kunna pratas om annat oxå, men det är ju ändå just kaniner som ska vara huvudpunkten. Jag tycker det är synd att det blir så väldigt mycket annat iaf.. :(

Frida-L
0

Håller med.. Vad har frågor om mens med kaniner att göra?

Hopi
0

Ja, jag säger detsamma.. Det är en massa trådar som jag inte har läst.. Vill läsa om kaniner o inte en massa annat OT…

soten
0

Precis

[Quellii]
0

Det bästa man kan göra är att starta upp kanintrådar då, så att fler kan diskutera om det, man kan inte bara säga att det kommer många OT trådar, man måste isåfall göra något åt det, även som medlem. :)

Har du någon fundering, eller ett tips?, eller kanske bara undrar vad medlemmarna tycker, som är kaninrelaterat, så skriv en tråd oavsett om det verkar tråkigt, det finns säkert nån som tycker om det  ^^

- - - - - - - - - -

Sen vill jag påpeka (inte till någon speciell) att det är ju inte bara upp till KIF crew att göra Kanin.Ifokus intressant för dom som är intreserade av ämnet, där kommer ni medlemmar in, det är ni som också är viktiga och behövs för att hålla forumet igång! :)

Men jag håller med Hopi om att det senaste tiden kommit in många OT trådar, kanske man kan försöka med fler kaninrelaterade? ^^

Hopi
0

Därför jag gjorde denna tråden är just för att det ska komma fram vad jag tycker! Om jag bara startar trådar om kaniner o inte säger att jag tycker det är för mycket om annat, så kommer det ändå att vara lika mycket annat.. Vill bara få fram min åsikt, så att det kanske blir lite mer som "förr" här. :) Mera kaninprat!!!!

twinnie
0

Tycker att alla kanintrådar får mindre och mindre svar dessutom. Det är massor med svar på trådar om pojkvänner, kärlek och MENS!? Liksom. Vart har kaninsidan tagit vägen?

myriis
0

Jag tycker oxå det är lite synd, förut var det mkt mer kanintrådar vad jag minns (: Men, nu är vi fler medlemmar så man tycker ju nästan det ska vara flera kanintrådar ;o För alltså, när det var typ 200 medlemmar så hade man ju bättre kontakt med alla än nu när vi är nästan 1000 medlemmar. Någon som hånger med? (:

Nova.Caspian
0

Twinnie, varför ska man inte kunna få fråga om mens när man får fråga om kärlek å pojkvänner, det är precis lika naturligt alltihop! :)

Men jag håller med, det är mycket OT just nu.
Det är ju som sagt ett kanin forum!

Hopi
0

Ja, man tycker ju att det borde bli FLER kanin-trådar med alla nya medlemmar.. Men det blir färre istället.. Himla konstigt.. Det kanske borde starta en ny iFokus sida för unga tjejer som vill prata av sig.. hehe. Flört

myriis
0

#9: Haha ja, typ "tjejsnack.ifokus" (: Där tror jag faktiskt tt många av oss skulle hänga, och ja, jag själv svarar också i OT-trådar ;)

Eazyy
0

#10 jag skulle blivit medlem där (A) xD

Hopi
0

Ja, tjejsnack.ifokus skulle det ju heta!!! Det skulle nog bli full fart där! hahahaha

Milly_94
0

Tjejsnack.ifokus-Vilken ide =)Tycker seriöst att nån borde starta en sådan sajt :D

[Niike]
0

Precis det här jag menade med min tråd "Mycket OT" som jag skrev för ett tag sen! Tycker det har varit alldeles för mkt OT trådar som handlar om allt utom kaniner. Jultidningar, mens, frisyrer, surströmming, apberget, kärlek, tidningar, jaa allt! Detta var bara några exempel, de jag först såg under senaste inläggen. Men listan kan bli lång!

Kanin i fokus, det hörs ju på namnet vad man ska snacka om liksom! Men nu består typ 80 % av trådarna av OT saker. Inte konstigt att jag inte alls tycker det är lika kul att vara inne här och läsa om kaniner, eftersom det knappt står något om kaniner! Visst kan det vara kul med OT trådar, men inte överdrivet! På forumet ska det diskuteras framförallt kaniner , men en OT tråd då och då är bara kul. Nu är det tvärt om.

Om jag hade lite bättre fantasi eller vad det är man behöver, skulle jag skriva massor av kanintrådar. Men jag kommer inte på något, och alla andra kanske har samma problem som mig ? .

Håller iaf med Hopi, helt klart!

Noa-Nisse
0

tycker också att man hade mer "personlig" kontakt när man inte var så många medlemmar.
alltså, man borde kanske tänka efter lite innan man skriver en tråd, om detta verkligen är nädvänligt att skriva här, eller om det finns ett annat forom som det ligger närmare det ämnet som man tänkt skriva om som inte handlar om kaniner… hoppas ni fattar :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

myriis
0

Nu får vi inte spåra ut för mycket tjejer (:

Det bästa är väl om vi alla försöker skapa en kanintråd då och då, när vi har en ide i huvudet. Sen när man är sugen på att skapa en OT-tråd, kan man tänka efter lite hur nödvändigt den egentligen är och om den inte passar bättre någon annanstans (:

[Quellii]
0

#16 Precis! Jättebra :) Precis vad jag menade att det är mycket upp till var och en :)

myriis
0

#15: Du tog orden ur min mun ;) Din tjuv! Nä, jag skojja bara (:

Hopi
0

Ja, jag tycker iaf att det vore bra om nån startade tjejsnack.ifokus, så då kanske det blev mer om kaniner här istället.. Många gånger när det har varit föör mycket OT, då har jag bara bläddrat sida upp o sida ner, utan att läsa.. Sen känner jag inte för att gå in på ett tag.. Det är ju KANINER jag vill läsa om..

Noa-Nisse
0

#18.. hahahahaha ;)

Medarbetare på Hundar.ifokus

soten
0

Precis. Tjejsnack.ifokus.se

Eazyy
0

Någon som är över 18 år och som vill starta det? (A)(A) xP

soten
0

Kanske inte å himla bråttom men det hade vart bra med ett tjejsnack + ett killsnack

callo
0

Men jag tror att anledningen till att det inte skapas så mkt kanintrådar är för att alla nya och även andra kanske inte vågar. Man blir mkt lättare kritiserad i kanintrådar eftersom alla har så många olika åsikter om allt eftersom det ju faktiskt är en kaninsida.

Flera gånger när ngn startat en kanintråd så kommer svaret "en sånhär tråd finns redan" men jag tror inte alla orkar sitta leta igenom månader tillbaka bara för och kolla varje gång innan dem startar en tråd om den inte redan finns. Då tappar man lusten att vara nyfiken, fråga osv. Sen är de väl roligare med nya, fräscha trådar än om alla gamla hela tiden kommer upp?

Sen får också nya ofta höra liknande "du skapade ju en liknande sån här tråd nyss, varför starta en ny?". Ja, varför inte? Då blir det ju iaf fler kanintrådar! Att få sånna kommentarer sänker ju också lusten att skapa nya.

Det är nog därför lättare att göra OT trådar då det i princip aldrig blir påhopp eller otrevlig ton där och man inte anses likaokunnig exempelvis. En sak att tänka på bara nu när många frågar om detta och tycker det är dåligt.

Nova.Caspian
0

håller helt med #24

myriis
0

#24: Håller med, men visst blir jag irriterad när folk startat en ny tråd om exakt samma ämne när det redan finns en som ligger högst under "senaste inlägg". Då tycker jag gott vi kan vara utan den tråden.

Nova.Caspian
0

#26, man kanske kan använda en trevligare ton? många gånger tycker jag att man lixom snäser av varandra. Då syftar jag inte enbart på dig!

myriis
0

#27: Bara för att göra det klart för mig - Du syftar på mig men inte bara på mig ? (Bara undrar så att jag inte missuppfattar)

Självklart kan jag försöka tänka på att ha en trevligare ton, men det irriterar mig när folk svarar "för jag hade lust" då känns det som att dem bara vill skriva ett inlägg "för att". om du förstår?

callo
0

#28 Jo men varför kan inte folk få skriva inlägg "för att"? Alla kanske inte tycke rom att sitta och tänka ut jätte viktiga ämnen och formulera sig innan man skriver inlägg utan kanske bara får lust att skriva ner ngt, sen är det ju upp till var och en om man vill uppmärksamma tråden eller inte! Stör man sig kan man ju bara ignonera den, andra kanske uppskattar den :)

Milly_94
0

#29 Men om man inte har något om kaniner att skriva kan man ju läsa andras trådar och svara på dom.Man behöver inte skriva nya inlägg om t.ex mens, pojkvänner osv osv.

Detta är ändå KANIN ifokus

senna
0

#19 - håller med dig!

sputtnick_plexus
0

Tycker också att det borde pratas mer om kaniner här!

Sotis
0

Mer prat om kaniner!:D

Ellen95
0

Tycker också att det borde bli mera prat om kaniner! Tycker också att det borde vara bra att starta en iFokus sajt om tjejsnack!:) bra ide!

sputtnick_plexus
0

Jaa! Ibland kan man ju skriva nått annat, men jag ser nästan aldrig några kaninfråger! :( Bara ibland..

Clariiz
0

Håller helt med 24#.

En sak till som jag tror gör att folk inte vågar starta mer är att många svarar med elak ton. Och varje gång något är fel så kommer ca en miljard frågor på hur man behandlat kanin. Istället för att lista ut vad felet är. Tex. om en kanin är dräktig. Då kommer flera miljarder frågor. Istället för att hjälpa och vara glad. Ska man/ni trycka ner personen så självförtroendet hamnar på botten.

Allt detta missuppfattas. Alla vill att kaninen ska må 100% bra. Men även om personen inte behanlar kaninen som ju ni/du gör kanske kaninen mår prima. Det finns inte en tråd med väggar att följa inom kaninskötsel. Det finns en tråd med många utstickande slingor!

Man ska vi vara överensom att skapa kanintrådar så det ryker om det :P Det är förlita Kanintrådar just nu! :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

#15, #19  Håller med!

Taci
0

Jag kan tänka att, om jag har nån fråga eller så som rör kaniner, att "det är ju en sån liten grej o inget att starta en tråd om".. Men nu när jag tänker efter så .. kan man göra trådar om en massa annat OT så e det väl bara å köra på med de pyttesmå kaningrejerna ;D

[Niike]
0

#38 Precis;D

Clariiz
0

#38; Exakt :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Mimmiih
0

jo, det är ju klart, men vissa skriver bara OT-trådar, vissa inga OT-trådar och vissa gör det bara ibland..   Om man frågar mej, så tycker jag att man ska typ skapa en regel att man bara får skriva typ 5 OT-trådar per månad eller nått?

SaraB
0

Håller med de flesta ovanstående. MER KANIN I FOKUS! ^^

[Zoie]
0

Håller med lite vissa frågar lite "knäppa frågor" . Fast man kan ju skriva lite annat än kaniner men inte så mycket :)

johanna_loveAnimals93
0

Jag tycker också att det borde vara mer kanintrådar men att det kan vara kul med OT-trådar ibland. Jag håller med - fler kanintrådar! ;)

johanna_loveAnimals93
0

#7: Det låter nästan som att du inte gillar att vi har blivit fler.. och då känner man ju sig inte så välkommen kanske.. men jag fattar vad du menar. ;)

callo
0

#30 Jag menade starta kanintrådar bara "för att" menade inte OT-trådar.

myriis
0

#45: Så menar jag verkligen inte! Jag menar bara att det är konstigt, för då vi var 200 medlemmar drygt är det ju vanligare att man har bättre kontakt med alla och startar fler OT-trådar. Men nu när vi är nästintill 1000 medlemmar blir det ju fler Ot-trådar än förut, och det är ju lite konstigt tycker jag. Det borde bli fler kanintrådar.

Hänger du med? :P

Dior_94
0

#19 håller med,det borde finnas tjejsnack iFokus! :)

johanna_loveAnimals93
0

#47: Haha, okej. :) Bra att du inte blev sur för det jag skrev förresten, menade inget illa ;)

myriis
0

#49: Det är lugnt, bättre atatt du påpekar än att du tror att jag ogillar nya medlemmar (: