Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 767 ggr
sara8282
0

Rex och satiner utvecklas långsammare?

Satin och rex utvecklas långsammare än andra kaninungar, och behöver därför vara några veckor äldre än andra kaninungar när de säljs.  

Vad kommer detta sig?

tussen12
0

Mina rexar har inte utvecklats sig långsammare än andra, ;)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

sara8282
0

#1  Nej, det låter faktiskt skumt, men vad vet jag…    Har själv ingen erfarenhet av rexar (förutom att en av mina kaniner är rexbärare :-) ) och har aldrig hört talas om detta. men en uppfödare av rex och satin hävdar att de är senare i utvecklingen,  var därför nyfiken på va d detta kunde bero på 🙂

farvendal
0

Aldrig hört. Är dock ingen expert på dessa anlag..

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

sara8282
0

#3   Har inte heller hört.  Men har inte mycket erfarenhet av dem heller.  Men när jag valde min kanin hos uppfödaren, fanns det två rexar att välja på, och det var inte tal om att de två skulle vara senare utvecklade eller senare leveransklara än de andra.    

Vore intressant om någon uppfödare av rex eller satin kunde svara 🙂

Mickis1994
0

Menar du raserna eller enbart pälsanlagen? :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

sara8282
0

#5 Pälsanlagen.

MH1994
0

Jag har haft satiner (rasen satin) i 3 år nu och dom utvecklas  inte anorlunda än andra raser. Visst kan det dröja tills dom är 4-5 månader innan man vet hur pälsarna kommer bli som vuxna men det kan det ju göra hos många andra raser med ;)

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

sara8282
0

#7  Ok, det som påstods var att de är efter i utvecklingen så till den grad att de är leveransklara några veckor senare än andra "vanliga" kaniner 🤔

tussen12
0

#8 kan ju vara så att hon tycker dom är för små i storleken, de flesta dvv Rex är små i kroppen :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

MH1994
0

#8 Jag kan bara svara för rasen satin och där stämmer det då inte alls.  Och tycker det vore bra konstigt om det var så på nån annan ras med, det handlar nog snarare i så fall om någon enstaka linje som är trög i utvecklingen.

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com